All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Strategic planning and management of municipal development

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F20%3A43895825" target="_blank" >RIV/44555601:13510/20:43895825 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Strategické plánování a řízení rozvoje obcí

  • Original language description

    V posledních letech se začínají objevovat přístupy, které se zamýšlejí nad problémy soudobě realizovaného hlavního proudu strategického plánování obcí a také zvažují posílení vlastní podstaty a smysluplnosti konceptu. Je nutné překonat tendence k pouhé byrokratičnosti, technickému pojetí a formálnosti celého procesu. Efektivní proces strategického plánování a následného strategického řízení rozvoje je totiž neoddělitelný od místního kontextu, od místního společenství a komunit. Ty však nesmí být jen příjemci podpory, ale musí být činnými aktéry v nekonečném rozvojovém procesu. Společenství či komunita je totiž to, co umožňuje sjednotit pohled na svět, definovat jednotné hodnocení okolní reality (a tedy definovat sdílené hodnoty). Nezanedbatelnou roli v rozvoji obcí hrají instituce, a to jak instituce formální (pravidla, zákony, organizace), tak i neformální (zvyky, tradice, sociální normy a hodnoty, mezilidské kontakty, vztahy a neformální sítě, kultura, náboženství, identita. Cílem proto je rozvíjet a prohlubovat funkčnost společenství. Díky institucím, jako je důvěra, solidarita apod., mohou být služby v obci dostupnější, levnější, ale také to může přispívat k dosahování &quot;vyšších hodnot&quot; (ve smyslu zabránění anomie).

  • Czech name

    Strategické plánování a řízení rozvoje obcí

  • Czech description

    V posledních letech se začínají objevovat přístupy, které se zamýšlejí nad problémy soudobě realizovaného hlavního proudu strategického plánování obcí a také zvažují posílení vlastní podstaty a smysluplnosti konceptu. Je nutné překonat tendence k pouhé byrokratičnosti, technickému pojetí a formálnosti celého procesu. Efektivní proces strategického plánování a následného strategického řízení rozvoje je totiž neoddělitelný od místního kontextu, od místního společenství a komunit. Ty však nesmí být jen příjemci podpory, ale musí být činnými aktéry v nekonečném rozvojovém procesu. Společenství či komunita je totiž to, co umožňuje sjednotit pohled na svět, definovat jednotné hodnocení okolní reality (a tedy definovat sdílené hodnoty). Nezanedbatelnou roli v rozvoji obcí hrají instituce, a to jak instituce formální (pravidla, zákony, organizace), tak i neformální (zvyky, tradice, sociální normy a hodnoty, mezilidské kontakty, vztahy a neformální sítě, kultura, náboženství, identita. Cílem proto je rozvíjet a prohlubovat funkčnost společenství. Díky institucím, jako je důvěra, solidarita apod., mohou být služby v obci dostupnější, levnější, ale také to může přispívat k dosahování &quot;vyšších hodnot&quot; (ve smyslu zabránění anomie).

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50702 - Urban studies (planning and development)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Moderní veřejná správa. Zvyšování kvality veřejné správy, dobrá praxe a trendy

  • ISBN

    978-80-7598-048-9

  • Number of pages of the result

    5

  • Pages from-to

    33-37

  • Number of pages of the book

    162

  • Publisher name

    Wolters Kluwer ČR, a. s.

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter