All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Public communication as the basis for successful implementation of rainwater management at the city level

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F21%3A43899259" target="_blank" >RIV/44555601:13510/21:43899259 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Komunikace s veřejností jako základ pro úspěšnou realizaci hospodaření s dešťovou vodou na úrovni města

  • Original language description

    Povědomí zástupců měst o důležitosti a možnostech hospodaření s dešťovou vodou a realizaci opatření modrozelené infrastruktury narůstá, stejně tak jako snaha nalézt zdroj jejich financování a ochotu prosadit tato opatření v rámci vlastního úřadu. Výsledkem je plánovaní projektů, které zahrnují např. výsadby zeleně, realizace zelených střech, akumulačních a retenčních nádrží a dalších opatření. V praxi se však ukazuje, že chtějí-li města záměr dotáhnout až do podoby funkční a všeobecně přijímané realizace, je nutné do celého procesu zapojit veřejnost. Zkušenosti měst s realizací naznačují, že nastavení strategie komunikace ve velké míře úspěšnost a podporu projektů z pohledu obyvatel ovlivňuje. Zároveň vhodný typ a načasování komunikace přispívá ke zvýšení zájmu občanů o participaci na rozvoji města jako celku a podporuje realizaci dalších opatření obyvateli nad rámec zákonných povinností.Cílem příspěvku bude prezentovat dosavadní výsledky šetření, které napříč různě velkými městy v ČR zjišťovalo praktické zkušenosti zástupců měst s komunikací plánování a realizace projektů v souvislosti s hospodařením s dešťovou vodou. Ukazuje se, že města při komunikaci využívají rozdílné nástroje, které se jim v minulosti osvědčily. Mnohdy stojí komunikace s veřejností na osobnosti a argumentačních dovednostech starosty a zastupitelů, zejména ve větších městech je pak prostor pro komunikační strategie, které využívají tiskové odbory a tiskoví mluvčí. Snahy měst při komunikaci ale často naráží o malý zájem široké veřejnosti o toto téma. Příspěvek shrne jak zmiňovanou dobrou praxi při komunikaci s veřejností, tak také uváděné metody a přístupy, které se v praxi ukázaly jako neúčinné.

  • Czech name

    Komunikace s veřejností jako základ pro úspěšnou realizaci hospodaření s dešťovou vodou na úrovni města

  • Czech description

    Povědomí zástupců měst o důležitosti a možnostech hospodaření s dešťovou vodou a realizaci opatření modrozelené infrastruktury narůstá, stejně tak jako snaha nalézt zdroj jejich financování a ochotu prosadit tato opatření v rámci vlastního úřadu. Výsledkem je plánovaní projektů, které zahrnují např. výsadby zeleně, realizace zelených střech, akumulačních a retenčních nádrží a dalších opatření. V praxi se však ukazuje, že chtějí-li města záměr dotáhnout až do podoby funkční a všeobecně přijímané realizace, je nutné do celého procesu zapojit veřejnost. Zkušenosti měst s realizací naznačují, že nastavení strategie komunikace ve velké míře úspěšnost a podporu projektů z pohledu obyvatel ovlivňuje. Zároveň vhodný typ a načasování komunikace přispívá ke zvýšení zájmu občanů o participaci na rozvoji města jako celku a podporuje realizaci dalších opatření obyvateli nad rámec zákonných povinností.Cílem příspěvku bude prezentovat dosavadní výsledky šetření, které napříč různě velkými městy v ČR zjišťovalo praktické zkušenosti zástupců měst s komunikací plánování a realizace projektů v souvislosti s hospodařením s dešťovou vodou. Ukazuje se, že města při komunikaci využívají rozdílné nástroje, které se jim v minulosti osvědčily. Mnohdy stojí komunikace s veřejností na osobnosti a argumentačních dovednostech starosty a zastupitelů, zejména ve větších městech je pak prostor pro komunikační strategie, které využívají tiskové odbory a tiskoví mluvčí. Snahy měst při komunikaci ale často naráží o malý zájem široké veřejnosti o toto téma. Příspěvek shrne jak zmiňovanou dobrou praxi při komunikaci s veřejností, tak také uváděné metody a přístupy, které se v praxi ukázaly jako neúčinné.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50802 - Media and socio-cultural communication

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL05000674" target="_blank" >TL05000674: Municipalities talk about water: Communication of the implementation of rainwater management measures in cities</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů