Public communication as the basis for successful implementation of rainwater management at the city level
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F21%3A43899259" target="_blank" >RIV/44555601:13510/21:43899259 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Komunikace s veřejností jako základ pro úspěšnou realizaci hospodaření s dešťovou vodou na úrovni města
Original language description
Povědomí zástupců měst o důležitosti a možnostech hospodaření s dešťovou vodou a realizaci opatření modrozelené infrastruktury narůstá, stejně tak jako snaha nalézt zdroj jejich financování a ochotu prosadit tato opatření v rámci vlastního úřadu. Výsledkem je plánovaní projektů, které zahrnují např. výsadby zeleně, realizace zelených střech, akumulačních a retenčních nádrží a dalších opatření. V praxi se však ukazuje, že chtějí-li města záměr dotáhnout až do podoby funkční a všeobecně přijímané realizace, je nutné do celého procesu zapojit veřejnost. Zkušenosti měst s realizací naznačují, že nastavení strategie komunikace ve velké míře úspěšnost a podporu projektů z pohledu obyvatel ovlivňuje. Zároveň vhodný typ a načasování komunikace přispívá ke zvýšení zájmu občanů o participaci na rozvoji města jako celku a podporuje realizaci dalších opatření obyvateli nad rámec zákonných povinností.Cílem příspěvku bude prezentovat dosavadní výsledky šetření, které napříč různě velkými městy v ČR zjišťovalo praktické zkušenosti zástupců měst s komunikací plánování a realizace projektů v souvislosti s hospodařením s dešťovou vodou. Ukazuje se, že města při komunikaci využívají rozdílné nástroje, které se jim v minulosti osvědčily. Mnohdy stojí komunikace s veřejností na osobnosti a argumentačních dovednostech starosty a zastupitelů, zejména ve větších městech je pak prostor pro komunikační strategie, které využívají tiskové odbory a tiskoví mluvčí. Snahy měst při komunikaci ale často naráží o malý zájem široké veřejnosti o toto téma. Příspěvek shrne jak zmiňovanou dobrou praxi při komunikaci s veřejností, tak také uváděné metody a přístupy, které se v praxi ukázaly jako neúčinné.
Czech name
Komunikace s veřejností jako základ pro úspěšnou realizaci hospodaření s dešťovou vodou na úrovni města
Czech description
Povědomí zástupců měst o důležitosti a možnostech hospodaření s dešťovou vodou a realizaci opatření modrozelené infrastruktury narůstá, stejně tak jako snaha nalézt zdroj jejich financování a ochotu prosadit tato opatření v rámci vlastního úřadu. Výsledkem je plánovaní projektů, které zahrnují např. výsadby zeleně, realizace zelených střech, akumulačních a retenčních nádrží a dalších opatření. V praxi se však ukazuje, že chtějí-li města záměr dotáhnout až do podoby funkční a všeobecně přijímané realizace, je nutné do celého procesu zapojit veřejnost. Zkušenosti měst s realizací naznačují, že nastavení strategie komunikace ve velké míře úspěšnost a podporu projektů z pohledu obyvatel ovlivňuje. Zároveň vhodný typ a načasování komunikace přispívá ke zvýšení zájmu občanů o participaci na rozvoji města jako celku a podporuje realizaci dalších opatření obyvateli nad rámec zákonných povinností.Cílem příspěvku bude prezentovat dosavadní výsledky šetření, které napříč různě velkými městy v ČR zjišťovalo praktické zkušenosti zástupců měst s komunikací plánování a realizace projektů v souvislosti s hospodařením s dešťovou vodou. Ukazuje se, že města při komunikaci využívají rozdílné nástroje, které se jim v minulosti osvědčily. Mnohdy stojí komunikace s veřejností na osobnosti a argumentačních dovednostech starosty a zastupitelů, zejména ve větších městech je pak prostor pro komunikační strategie, které využívají tiskové odbory a tiskoví mluvčí. Snahy měst při komunikaci ale často naráží o malý zájem široké veřejnosti o toto téma. Příspěvek shrne jak zmiňovanou dobrou praxi při komunikaci s veřejností, tak také uváděné metody a přístupy, které se v praxi ukázaly jako neúčinné.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50802 - Media and socio-cultural communication
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL05000674" target="_blank" >TL05000674: Municipalities talk about water: Communication of the implementation of rainwater management measures in cities</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů