All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Personal, Artistic, Historical... Martin Zet: Sculptor Miloš Zet

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F20%3A43896103" target="_blank" >RIV/44555601:13530/20:43896103 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://owncloud.cesnet.cz/index.php/s/a1Ji7cMyCwiSU1s" target="_blank" >https://owncloud.cesnet.cz/index.php/s/a1Ji7cMyCwiSU1s</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Osobní, umělecké, historické... Martin Zet: Sochař Miloš Zet

  • Original language description

    Vendula Fremlová přináší v recenzi detailní zprávu o aktuálním výstavním a také stejnojmenném publikačním projektu Domu umění města Brna. Vystudovaný sochař, konceptuální umělec, performer, autor knih, Martin Zet (1959) tematizuje svým dílem naši nedávnou a stále neuzavřenou totalitní historii, ale i historii osobní či rodinnou. Představuje výsledky několikaletého výzkumu věnovaného vlastnímu otci, Miloši Zetovi (1920-1995), sochaři a význačnému představiteli oficiální československé výtvarné kultury 2. poloviny 20. století. Rozsáhlý výzkum, zahrnující soupis děl, rešerše pozůstalosti a archivních materiálů, kontakt s pamětníky ad., je spolu se čtyřmi případovými studiemi od Tomáše Pospiszyla, Venduly Fremlové, Jany Kořínkové, Zuzany Kriškové a s textem kurátorky výstavy, Terezie Petiškové, komplexně představen v publikaci. Množství získaných poznatků kontrastuje s odlehčenou a přitom mnohavrstevnou instalací v Domě umění, nepostrádající humor a nadhled. Martin Zet v instalaci akcentuje problematiku sochařského procesu (otcova i vlastního), a to prostřednictvím tématu podstavců, modelů a maket. Tímto zacílením mimo jiné aktualizuje témata sochařského měřítka nebo propojení sochy a urbánního prostředí. Instalaci dominuje pochozí lávka propojující hned 5 vrchních sálů galerie. Tímto architektonickým prvkem autor manipuluje či nastavuje způsob dívání se, přístupnost vystavených artefaktů i pohyb diváků po výstavním prostoru. Právě problematika (ne)pozornosti, (ne)viditelnosti, (ne)přístupnosti, jíž se autorům / autorkám a dílům vzniklým v období státního socialismu a normalizace dostává či nedostává, i optika, s níž nahlížíme na jejich osudy a povahu děl, je jedním ze silných vnitřních témat brněnské výstavy v kontextu osobního příběhu vztahu dvou umělců, otce a syna.

  • Czech name

    Osobní, umělecké, historické... Martin Zet: Sochař Miloš Zet

  • Czech description

    Vendula Fremlová přináší v recenzi detailní zprávu o aktuálním výstavním a také stejnojmenném publikačním projektu Domu umění města Brna. Vystudovaný sochař, konceptuální umělec, performer, autor knih, Martin Zet (1959) tematizuje svým dílem naši nedávnou a stále neuzavřenou totalitní historii, ale i historii osobní či rodinnou. Představuje výsledky několikaletého výzkumu věnovaného vlastnímu otci, Miloši Zetovi (1920-1995), sochaři a význačnému představiteli oficiální československé výtvarné kultury 2. poloviny 20. století. Rozsáhlý výzkum, zahrnující soupis děl, rešerše pozůstalosti a archivních materiálů, kontakt s pamětníky ad., je spolu se čtyřmi případovými studiemi od Tomáše Pospiszyla, Venduly Fremlové, Jany Kořínkové, Zuzany Kriškové a s textem kurátorky výstavy, Terezie Petiškové, komplexně představen v publikaci. Množství získaných poznatků kontrastuje s odlehčenou a přitom mnohavrstevnou instalací v Domě umění, nepostrádající humor a nadhled. Martin Zet v instalaci akcentuje problematiku sochařského procesu (otcova i vlastního), a to prostřednictvím tématu podstavců, modelů a maket. Tímto zacílením mimo jiné aktualizuje témata sochařského měřítka nebo propojení sochy a urbánního prostředí. Instalaci dominuje pochozí lávka propojující hned 5 vrchních sálů galerie. Tímto architektonickým prvkem autor manipuluje či nastavuje způsob dívání se, přístupnost vystavených artefaktů i pohyb diváků po výstavním prostoru. Právě problematika (ne)pozornosti, (ne)viditelnosti, (ne)přístupnosti, jíž se autorům / autorkám a dílům vzniklým v období státního socialismu a normalizace dostává či nedostává, i optika, s níž nahlížíme na jejich osudy a povahu děl, je jedním ze silných vnitřních témat brněnské výstavy v kontextu osobního příběhu vztahu dvou umělců, otce a syna.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Profil

  • ISSN

    1335-9770

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2020

  • Issue of the periodical within the volume

    č. 2

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    92-107

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database