Personal, Artistic, Historical... Martin Zet: Sculptor Miloš Zet
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F20%3A43896103" target="_blank" >RIV/44555601:13530/20:43896103 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://owncloud.cesnet.cz/index.php/s/a1Ji7cMyCwiSU1s" target="_blank" >https://owncloud.cesnet.cz/index.php/s/a1Ji7cMyCwiSU1s</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Osobní, umělecké, historické... Martin Zet: Sochař Miloš Zet
Original language description
Vendula Fremlová přináší v recenzi detailní zprávu o aktuálním výstavním a také stejnojmenném publikačním projektu Domu umění města Brna. Vystudovaný sochař, konceptuální umělec, performer, autor knih, Martin Zet (1959) tematizuje svým dílem naši nedávnou a stále neuzavřenou totalitní historii, ale i historii osobní či rodinnou. Představuje výsledky několikaletého výzkumu věnovaného vlastnímu otci, Miloši Zetovi (1920-1995), sochaři a význačnému představiteli oficiální československé výtvarné kultury 2. poloviny 20. století. Rozsáhlý výzkum, zahrnující soupis děl, rešerše pozůstalosti a archivních materiálů, kontakt s pamětníky ad., je spolu se čtyřmi případovými studiemi od Tomáše Pospiszyla, Venduly Fremlové, Jany Kořínkové, Zuzany Kriškové a s textem kurátorky výstavy, Terezie Petiškové, komplexně představen v publikaci. Množství získaných poznatků kontrastuje s odlehčenou a přitom mnohavrstevnou instalací v Domě umění, nepostrádající humor a nadhled. Martin Zet v instalaci akcentuje problematiku sochařského procesu (otcova i vlastního), a to prostřednictvím tématu podstavců, modelů a maket. Tímto zacílením mimo jiné aktualizuje témata sochařského měřítka nebo propojení sochy a urbánního prostředí. Instalaci dominuje pochozí lávka propojující hned 5 vrchních sálů galerie. Tímto architektonickým prvkem autor manipuluje či nastavuje způsob dívání se, přístupnost vystavených artefaktů i pohyb diváků po výstavním prostoru. Právě problematika (ne)pozornosti, (ne)viditelnosti, (ne)přístupnosti, jíž se autorům / autorkám a dílům vzniklým v období státního socialismu a normalizace dostává či nedostává, i optika, s níž nahlížíme na jejich osudy a povahu děl, je jedním ze silných vnitřních témat brněnské výstavy v kontextu osobního příběhu vztahu dvou umělců, otce a syna.
Czech name
Osobní, umělecké, historické... Martin Zet: Sochař Miloš Zet
Czech description
Vendula Fremlová přináší v recenzi detailní zprávu o aktuálním výstavním a také stejnojmenném publikačním projektu Domu umění města Brna. Vystudovaný sochař, konceptuální umělec, performer, autor knih, Martin Zet (1959) tematizuje svým dílem naši nedávnou a stále neuzavřenou totalitní historii, ale i historii osobní či rodinnou. Představuje výsledky několikaletého výzkumu věnovaného vlastnímu otci, Miloši Zetovi (1920-1995), sochaři a význačnému představiteli oficiální československé výtvarné kultury 2. poloviny 20. století. Rozsáhlý výzkum, zahrnující soupis děl, rešerše pozůstalosti a archivních materiálů, kontakt s pamětníky ad., je spolu se čtyřmi případovými studiemi od Tomáše Pospiszyla, Venduly Fremlové, Jany Kořínkové, Zuzany Kriškové a s textem kurátorky výstavy, Terezie Petiškové, komplexně představen v publikaci. Množství získaných poznatků kontrastuje s odlehčenou a přitom mnohavrstevnou instalací v Domě umění, nepostrádající humor a nadhled. Martin Zet v instalaci akcentuje problematiku sochařského procesu (otcova i vlastního), a to prostřednictvím tématu podstavců, modelů a maket. Tímto zacílením mimo jiné aktualizuje témata sochařského měřítka nebo propojení sochy a urbánního prostředí. Instalaci dominuje pochozí lávka propojující hned 5 vrchních sálů galerie. Tímto architektonickým prvkem autor manipuluje či nastavuje způsob dívání se, přístupnost vystavených artefaktů i pohyb diváků po výstavním prostoru. Právě problematika (ne)pozornosti, (ne)viditelnosti, (ne)přístupnosti, jíž se autorům / autorkám a dílům vzniklým v období státního socialismu a normalizace dostává či nedostává, i optika, s níž nahlížíme na jejich osudy a povahu děl, je jedním ze silných vnitřních témat brněnské výstavy v kontextu osobního příběhu vztahu dvou umělců, otce a syna.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60401 - Arts, Art history
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Profil
ISSN
1335-9770
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2020
Issue of the periodical within the volume
č. 2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
16
Pages from-to
92-107
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—