Modelling of travel time of public and individual transport in urban area
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F07%3A%230000120" target="_blank" >RIV/44994575:_____/07:#0000120 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Modelling of travel time of public and individual transport in urban area
Original language description
The choice of transport mode for trip depends on many factors. The main one is cost, where the public transport has an advantage against individual transport. But ?the time is money? so the second factor influencing atractiveness of different modes is travel time, which makes public transport uninteresting. The transport mode choice is also affected by social structure and economically inexpressible factors such as ease of access, comfort or safety. Modelling in EMME/2 can analyse the time accessibilityof different trip destinations from various parts of the city by both, public and individual, transport. The time accessibility depends on factors such as trip length, number and headway of transit lines, number of changes during the trip, for individual transport the occurrence of congestions or traffic restrictions, etc. The model allows to compare the impact of planned measures (promotion of new bus line or change its headway, construction of new road, change in land-use) on travel t
Czech name
Modelování cestovního času veřejné dopravy a IAD v městském prostředí
Czech description
Volba dopravního módu, kterým bude každá cesta uskutečněna, závisí na mnoha faktorech. Hlavním je finanční náročnost, ve které má veřejná doprava oproti IAD výhodu. Avšak ?čas jsou peníze? a tak druhým faktorem ovlivňujícím atraktivitu různých druhů dopravy je cestovní čas, jenž činí MHD pro mnoho cestujících nezajímavou. Dále je volba ovlivněna sociální strukturou obyvatel dané zóny a ekonomicky nevyjádřitelnými faktory jako dostupnost, komfort nebo bezpečnost. Modelováním v programu EMME/2 lze stanovit a analyzovat časovou dostupnost vybraných cílů cest z různých částí města pomocí IAD a MHD. Časová dostupnost ovlivňují faktory jako celková délka, počet a interval linek MHD, nutnost přestupů na jednotlivých cestách, u IAD vznik kongescí a dopravní omezení, apod. Na základě modelu jsou pak porovnávány dopady různých plánovaných opatření (např. zavedení nové linky MHD nebo změna jejího intervalu, výstavba nové komunikace, změna ve využití území) na toky cestujících a na cestovní čas.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AP - Municipal, regional and transportation planning
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1F54H%2F099%2F520" target="_blank" >1F54H/099/520: The methodology of emissions flow calculation for the air quality monitoring, evaluation and management.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
10th International Scientific Conference Mobilita ?07
ISBN
978-80-227-2648-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
187-190
Publisher name
Vydavateľstvo STU
Place of publication
Bratislava
Event location
Bratislava
Event date
May 24, 2007
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—