All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Interpretation of accelerated laboratory testing of the prototype Modulas stress in motion sensor with the MMLS3 load simulator

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F08%3A%230000523" target="_blank" >RIV/44994575:_____/08:#0000523 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Interpretation of accelerated laboratory testing of the prototype Modulas stress in motion sensor with the MMLS3 load simulator

  • Original language description

    With modern heavy vehicles using higher inflation pressures and higher axle loads the dynamic measurement of the tire-pavement contact force/stress is essential not only for tire development but also in road research for the investigation of factors which may lead to excessive damage of pavements. In this paper the results of laboratory tests with a prototype stress in motion (SIM) quartz sensor trafficked with a one-third scale load simulator (MMLS3) are presented. The tests were designed to vary parameters such as tire inflation pressure, speed, ambient temperature, lateral position, and angle to direction of travel in a controlled environment in order to isolate the influence of these parameters on the SIM sensor results. All other controllable variables remained constant while the target parameter was varied. Tire inflation pressures were calculated from these data. The laboratory tests show that the prototype sensor promises to be an effective investigative tool for SIM measuremen

  • Czech name

    Interpretace laboratorních zatěžovacích zkoušek prototypu snímače pro měření napětí za pohybu Modulas pomocí zatěžovacího zařízení MMLS3

  • Czech description

    S příchodem moderních nákladních vozidel používajících těžší zatížení nápravy a vyšší tlak v pneumatikách se stává dynamické měření napětí a deformací na rozhraní kolo/vozovka nezbytné nejenom pro účely vývoje nových pneumatik, ale také pro účely zkoumání faktorů, které mohou způsobovat zvýšené poškození vozovky. V tomto příspěvku jsou popsány výsledky laboratorních zkoušek prototypu snímače na měření napětí (SIM - Stress in Motion) zatěžovaného jednou třetinou běžného nápravového zatížení pomocí zařízení MMLS3. V průběhu testů se měnili parametry jako tlak v pneumatikách, rychlost přejezdu zatěžovacího kola, teplota okolí, pozice zatěžovacího kola apod. za účelem izolovat vlivy, které mají tyto změny na data zaznamenaná prostřednictvím senzoru SIM. Vždy se měnil pouze jeden parametr a ostatní zůstaly nastaveny stejně. Výsledky zkoušek prototypu ukázaly, že senzor MODULAS by se mohl stát velmi dobrým nástrojem pro účely měření SIM.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/OE%20197" target="_blank" >OE 197: Relating the environmental footprint of a vehicle to the lifetime costs of maintaining the infrastructure</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    JOURNAL OF TRANSPORTATION ENGINEERING-ASCE

  • ISSN

    0733-947X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    134

  • Issue of the periodical within the volume

    10

  • Country of publishing house

    US - UNITED STATES

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

    000259259000002

  • EID of the result in the Scopus database