Interpretation of accelerated laboratory testing of the prototype Modulas stress in motion sensor with the MMLS3 load simulator
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F08%3A%230000523" target="_blank" >RIV/44994575:_____/08:#0000523 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Interpretation of accelerated laboratory testing of the prototype Modulas stress in motion sensor with the MMLS3 load simulator
Original language description
With modern heavy vehicles using higher inflation pressures and higher axle loads the dynamic measurement of the tire-pavement contact force/stress is essential not only for tire development but also in road research for the investigation of factors which may lead to excessive damage of pavements. In this paper the results of laboratory tests with a prototype stress in motion (SIM) quartz sensor trafficked with a one-third scale load simulator (MMLS3) are presented. The tests were designed to vary parameters such as tire inflation pressure, speed, ambient temperature, lateral position, and angle to direction of travel in a controlled environment in order to isolate the influence of these parameters on the SIM sensor results. All other controllable variables remained constant while the target parameter was varied. Tire inflation pressures were calculated from these data. The laboratory tests show that the prototype sensor promises to be an effective investigative tool for SIM measuremen
Czech name
Interpretace laboratorních zatěžovacích zkoušek prototypu snímače pro měření napětí za pohybu Modulas pomocí zatěžovacího zařízení MMLS3
Czech description
S příchodem moderních nákladních vozidel používajících těžší zatížení nápravy a vyšší tlak v pneumatikách se stává dynamické měření napětí a deformací na rozhraní kolo/vozovka nezbytné nejenom pro účely vývoje nových pneumatik, ale také pro účely zkoumání faktorů, které mohou způsobovat zvýšené poškození vozovky. V tomto příspěvku jsou popsány výsledky laboratorních zkoušek prototypu snímače na měření napětí (SIM - Stress in Motion) zatěžovaného jednou třetinou běžného nápravového zatížení pomocí zařízení MMLS3. V průběhu testů se měnili parametry jako tlak v pneumatikách, rychlost přejezdu zatěžovacího kola, teplota okolí, pozice zatěžovacího kola apod. za účelem izolovat vlivy, které mají tyto změny na data zaznamenaná prostřednictvím senzoru SIM. Vždy se měnil pouze jeden parametr a ostatní zůstaly nastaveny stejně. Výsledky zkoušek prototypu ukázaly, že senzor MODULAS by se mohl stát velmi dobrým nástrojem pro účely měření SIM.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/OE%20197" target="_blank" >OE 197: Relating the environmental footprint of a vehicle to the lifetime costs of maintaining the infrastructure</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
JOURNAL OF TRANSPORTATION ENGINEERING-ASCE
ISSN
0733-947X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
134
Issue of the periodical within the volume
10
Country of publishing house
US - UNITED STATES
Number of pages
9
Pages from-to
—
UT code for WoS article
000259259000002
EID of the result in the Scopus database
—