All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The role of non-motorised transport in the modal split

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F08%3A%230000597" target="_blank" >RIV/44994575:_____/08:#0000597 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Role nemotorové dopravy v dělbě přepravní práce

  • Original language description

    Zkusme méně přemýšlet v rovině - buď auto, nebo kolo, nebo hromadná doprava nebo chůze - ale zkusme raději přemýšlet v alternativách, možnostech výběru. Vždyť mnozí musí jeden den na svých cestách použít automobil, kdežto druhý den rádi využijí kolo, chůzi, nebo hromadnou dopravou, případně použijí více dopravních prostředků. Cíl by tedy měl být ve vytváření takových podmínek, aby každý měl možnost na svých cestách za úřady, lékařem, školou či prací jezdit nejen v automobilu, ale také bezpečně na kole,pohodlně hromadnou dopravou a nebo chodit bezpečně pěšky a to vše v příjemném a čistém městě. Samotný příspěvek pak přinese nejen zajímavá data a informace z Česka o dělbě přepravní práce, ale také o tom, jak města rozdílně přistupují k podpoře cyklistické a pěší dopravy. Příklad - v jednom městě se cyklistická doprava podílí na dělbě přepravní práce jen 2%, v druhém 15%. Podpora je ale vyšší s nižším podílem. Proč? A jak bude asi vypadat podíl za 10 let?

  • Czech name

    Role nemotorové dopravy v dělbě přepravní práce

  • Czech description

    Zkusme méně přemýšlet v rovině - buď auto, nebo kolo, nebo hromadná doprava nebo chůze - ale zkusme raději přemýšlet v alternativách, možnostech výběru. Vždyť mnozí musí jeden den na svých cestách použít automobil, kdežto druhý den rádi využijí kolo, chůzi, nebo hromadnou dopravou, případně použijí více dopravních prostředků. Cíl by tedy měl být ve vytváření takových podmínek, aby každý měl možnost na svých cestách za úřady, lékařem, školou či prací jezdit nejen v automobilu, ale také bezpečně na kole,pohodlně hromadnou dopravou a nebo chodit bezpečně pěšky a to vše v příjemném a čistém městě. Samotný příspěvek pak přinese nejen zajímavá data a informace z Česka o dělbě přepravní práce, ale také o tom, jak města rozdílně přistupují k podpoře cyklistické a pěší dopravy. Příklad - v jednom městě se cyklistická doprava podílí na dělbě přepravní práce jen 2%, v druhém 15%. Podpora je ale vyšší s nižším podílem. Proč? A jak bude asi vypadat podíl za 10 let?

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/CG723-071-120" target="_blank" >CG723-071-120: Settting up the principles and methods for development of cycling and its infrastructure.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Dopravní infraštruktúra v obcích.

  • ISBN

    978-80-8070-913-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

  • Publisher name

    STAVEBNÁ FAKULTA ŽILINSKEJ UNIVERZITY, KATEDRA CESTNÉHO STAVITEĽSTVA

  • Place of publication

    Žilina

  • Event location

    Žilina

  • Event date

    Oct 22, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article