Determination of emission flow from traffic for air quality monitoring and management
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F09%3A%230000558" target="_blank" >RIV/44994575:_____/09:#0000558 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/71009396:_____/09:#0000065
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Stanovení emisního toku silniční dopravy pro sledování, hodnocení a řízení kvality ovzduší
Original language description
Tato Metodika pro stanovení emisního toku silniční odpravy pro sledování, hodnocení a řízení kvality ovzduší je určena pro výpočty emisí způsobem "bottom up" a vychází z ujetých vzdáleností. Je vhodná především pro oblasti typu: silniční úsek nebo soustava úseků, křižovatka nebo soustava křižovatek, parkoviště, obec, město nebo městská část. Metodika není vhodná pro provádění emisních inventur, které by měly být prováděny způsobem "top down", výpočtem ze spotřeby pohonných hmot Metodika pokrývá zejménaemise tzv. mikrosložek, které se v rezortu dopravy běžně nesledují. Jsou to především polycyklické aromatické uhlovodíky, látky typu BTX a amoniak. Vzhledem k tomu, že při měření emisí byly stanoveny i limitované škodliviny jsou i tyto uvedeny v přílozedoporučených emisních faktorů pro jednotlivé typy vozidel a režimů chodu motoru.
Czech name
Stanovení emisního toku silniční dopravy pro sledování, hodnocení a řízení kvality ovzduší
Czech description
Tato Metodika pro stanovení emisního toku silniční odpravy pro sledování, hodnocení a řízení kvality ovzduší je určena pro výpočty emisí způsobem "bottom up" a vychází z ujetých vzdáleností. Je vhodná především pro oblasti typu: silniční úsek nebo soustava úseků, křižovatka nebo soustava křižovatek, parkoviště, obec, město nebo městská část. Metodika není vhodná pro provádění emisních inventur, které by měly být prováděny způsobem "top down", výpočtem ze spotřeby pohonných hmot Metodika pokrývá zejménaemise tzv. mikrosložek, které se v rezortu dopravy běžně nesledují. Jsou to především polycyklické aromatické uhlovodíky, látky typu BTX a amoniak. Vzhledem k tomu, že při měření emisí byly stanoveny i limitované škodliviny jsou i tyto uvedeny v přílozedoporučených emisních faktorů pro jednotlivé typy vozidel a režimů chodu motoru.
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
DI - Pollution and air control
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1F54H%2F099%2F520" target="_blank" >1F54H/099/520: The methodology of emissions flow calculation for the air quality monitoring, evaluation and management.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
27912
Regulation ID
—
Technical parameters
Metodikcký postup pro modelování, emisní faktory, výsledky měření emisí ne-limitovaných škodlivin
Economical parameters
Snižování emisí z dopravy
Certification body designation
Ministerstvo dopravy, nábř. L. Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1
Date of certification
—
Method of use
—