Identification of critical location on roads in rural areas
Result description
In this methodology is presented to one of the modern methods of identifying critical areas on the road. This method is based on the use of the expected number of accidents, which is determined by modeling traffic accidents (called predictive modeling).The procedures listed here are primarily focused on directionally undivided roads in rural areas, but they can also apply to intersections in rural areas, directionally split communication between the Junction sections and intersections in urban areas. Their aim is to identify areas that are critical due to the influence of local risk factors caused by the formation of the road and its immediate surroundings.
Keywords
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Identifikace kritických míst na PK v extravilánu
Original language description
V této metodice je představena jedna z moderních metod identifikace kritických míst na pozemních komunikacích. Tato metoda je založena na využití očekávaného počtu nehod, který se určuje prostřednictvím modelování dopravní nehodovosti (tzv. predikčním modelováním). Postupy zde uvedené jsou zaměřeny především na směrově nerozdělené pozemní komunikace v extravilánu; lze je však aplikovat také na křižovatky v extravilánu, směrově rozdělené komunikace, na mezikřižovatkové úseky a na křižovatky v intravilánu. Jejich cílem je identifikovat místa, která jsou kritická díky působení místních rizikových faktorů vyvolaných utvářením pozemní komunikace a jejího bezprostředního okolí.
Czech name
Identifikace kritických míst na PK v extravilánu
Czech description
V této metodice je představena jedna z moderních metod identifikace kritických míst na pozemních komunikacích. Tato metoda je založena na využití očekávaného počtu nehod, který se určuje prostřednictvím modelování dopravní nehodovosti (tzv. predikčním modelováním). Postupy zde uvedené jsou zaměřeny především na směrově nerozdělené pozemní komunikace v extravilánu; lze je však aplikovat také na křižovatky v extravilánu, směrově rozdělené komunikace, na mezikřižovatkové úseky a na křižovatky v intravilánu. Jejich cílem je identifikovat místa, která jsou kritická díky působení místních rizikových faktorů vyvolaných utvářením pozemní komunikace a jejího bezprostředního okolí.
Classification
Type
NmetC - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
AQ - Safety and health protection, safety in operating machinery
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Metodika IDEKO
Regulation ID
136/2012-520-TPV/1
Technical parameters
Centrum dopravního výzkumu, v.v.i., Líšeňská 33a , Brno, 636 00, Ing. Radim Striegler, radim.striegler@cdv.cz
Economical parameters
Metodika zpřesňuje postup identifikace kritických lokalit. Zavádí do systému identifikace lokality predikční model.
Certification body designation
Ministerstvo dopravy České republiky, nabř. L Svobody 12, Praha 1, 110 15
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů
Basic information
Result type
NmetC - Methodology certified by the authorised body
CEP
AQ - Safety and health protection, safety in operating machinery
Year of implementation
2012