Observation of drivers' and pedestrians' behaviour on level crossings
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F13%3A%230001108" target="_blank" >RIV/44994575:_____/13:#0001108 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://cdv.cz" target="_blank" >https://cdv.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Průzkum chování řidičů a chodců na železničních přejezdech
Original language description
Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. provedlo na vybraných železničních přejezdech pozorovací průzkum chování uživatelů. Do průzkumu byly zahrnuty přejezdy s různým typem zabezpečení. Na přejezdech PZM zabezpečených mechanickými závorami, PZS se závorami aPZS bez závor bylo sledováno chování řidičů a chodců, na přejezdech s výstražným křížem a znažkou "Stůj, dej přednost v jízdě" pouze chování řidičů. Sledování odhalilo vysokou míru protiprávního chování účastníků provozu, zejména chodců. Zatímco řidičise nechovali v souladu s předpisy podle typu zabezpečení v 6 až 50 % případů, u chodců to bylo cca 80 až 90 %. Další důležité zjištění se týká přejezdů zabezpečených PZS se závorami - převládajícím typem přestupku je zde vysoce riziková jízda (vstup) dozvedajících se břeven závor při trvající výstraze. Je zřejmé, že většina uživatelů, a to zejména chodců, je nedostatečně informována o způsobu fungování železničních přejezdů a o rizicích, která přináší porušení pravidel. Informovanost a
Czech name
Průzkum chování řidičů a chodců na železničních přejezdech
Czech description
Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. provedlo na vybraných železničních přejezdech pozorovací průzkum chování uživatelů. Do průzkumu byly zahrnuty přejezdy s různým typem zabezpečení. Na přejezdech PZM zabezpečených mechanickými závorami, PZS se závorami aPZS bez závor bylo sledováno chování řidičů a chodců, na přejezdech s výstražným křížem a znažkou "Stůj, dej přednost v jízdě" pouze chování řidičů. Sledování odhalilo vysokou míru protiprávního chování účastníků provozu, zejména chodců. Zatímco řidičise nechovali v souladu s předpisy podle typu zabezpečení v 6 až 50 % případů, u chodců to bylo cca 80 až 90 %. Další důležité zjištění se týká přejezdů zabezpečených PZS se závorami - převládajícím typem přestupku je zde vysoce riziková jízda (vstup) dozvedajících se břeven závor při trvající výstraze. Je zřejmé, že většina uživatelů, a to zejména chodců, je nedostatečně informována o způsobu fungování železničních přejezdů a o rizicích, která přináší porušení pravidel. Informovanost a
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
nová železniční technika
ISSN
1210-3942
e-ISSN
—
Volume of the periodical
21
Issue of the periodical within the volume
3/2013
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
25-29
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—