Road network segments at risk ? vulnerability analysis and natural hazards assessment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F14%3A%230001390" target="_blank" >RIV/44994575:_____/14:#0001390 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.population-protection.eu/prilohy/casopis/28/183.pdf" target="_blank" >http://www.population-protection.eu/prilohy/casopis/28/183.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rizikové úseky silniční sítě ? analýza zranitelnosti a ohrožení přírodními pohromami
Original language description
Od počátků civilizace se lidé museli potýkat s hrozbou přírodních pohrom a jejich následky. Zranitelnost území se v minulosti vztahovala výhradně na rozvinutá sídla, jejichž opravy by byly značně nákladné. Většinu obydlí však bylo možné bez problémů přesunout jinam, do míst, kde ohrožení přírodní pohromou nebylo bezprostřední. S rozvojem společnosti se území postupně proměňovalo. Vznikala města se složitou infrastrukturou, stavěly se vyšší a nákladnější budovy. Komunikace, které tato sídla spojovaly, již byly zpevněné a stále dokonalejší a nákladnější. S tímto rozvojem společnosti byl však spojen nárůst zranitelnosti území. Dálnici přerušenou rozsáhlým sesuvem již není jednoduše možné opustit a vybudovat jinde, jak v případě nezpevněné cesty. V tomto příspěvku se zaměříme na popis postupu, který lze použít pro identifikaci nejslabších článků ? úseků ? v rámci silniční sítě. Ukážeme, že vedle identifikace a vyčíslení pravděpodobnosti výskytu přírodní pohromy v daném místě je stejně důle
Czech name
Rizikové úseky silniční sítě ? analýza zranitelnosti a ohrožení přírodními pohromami
Czech description
Od počátků civilizace se lidé museli potýkat s hrozbou přírodních pohrom a jejich následky. Zranitelnost území se v minulosti vztahovala výhradně na rozvinutá sídla, jejichž opravy by byly značně nákladné. Většinu obydlí však bylo možné bez problémů přesunout jinam, do míst, kde ohrožení přírodní pohromou nebylo bezprostřední. S rozvojem společnosti se území postupně proměňovalo. Vznikala města se složitou infrastrukturou, stavěly se vyšší a nákladnější budovy. Komunikace, které tato sídla spojovaly, již byly zpevněné a stále dokonalejší a nákladnější. S tímto rozvojem společnosti byl však spojen nárůst zranitelnosti území. Dálnici přerušenou rozsáhlým sesuvem již není jednoduše možné opustit a vybudovat jinde, jak v případě nezpevněné cesty. V tomto příspěvku se zaměříme na popis postupu, který lze použít pro identifikaci nejslabších článků ? úseků ? v rámci silniční sítě. Ukážeme, že vedle identifikace a vyčíslení pravděpodobnosti výskytu přírodní pohromy v daném místě je stejně důle
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AP - Municipal, regional and transportation planning
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
The Science for Population Protection
ISSN
1803-568X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
6
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
18
Pages from-to
37-54
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—