Assessnet of changes in road surface in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F15%3A%230001530" target="_blank" >RIV/44994575:_____/15:#0001530 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.asfaltove-vozovky.cz/videa-a-prezentace/" target="_blank" >http://www.asfaltove-vozovky.cz/videa-a-prezentace/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hodnocení změn hlučnosti povrchů silničních komunikací na území ČR
Original language description
KŘIVÁNEK, V., STRYK, J., Hodnocení změn hlučnosti povrchu pozemních komunikací na území České republiky. In Asfaltové vozovky 2015. České Budějovice, 24. -25. 11. 2015, Sdružení pro výstavbu silnic Praha, 2015, 1 - 6 s. ISBN 978-80-903925-7-1. V současnédobě nejsou v ČR k dispozici v dostatečné míře relevantní poznatky o hlučnosti jednotlivých typů povrchů vozovek a jejich změn - neexistují dlouhodobá data o vývoji akustického chování vozovek v čase. S ohledem na nové požadavky vyvstává potřeba prostorového i dlouhodobého monitoringu hlučnosti všech typů povrchů vozovek (nejen povrchů se sníženou hlučností) a ověření míry snížení hlukové zátěže i její doby trvání. Změny hlučnosti povrchů komunikací v jednotlivých letech nemusí být pro běžné povrchy významné, přesto za dobu životnosti např. u povrchu SMA dosahuje změna ekvivalentní hladiny akustického tlaku A na styku pneumatika/vozovka úrovně až 4 dB, pro komunikace bez výrazných poruch. Akustická data jsou velmi žádána jak ze strany
Czech name
Hodnocení změn hlučnosti povrchů silničních komunikací na území ČR
Czech description
KŘIVÁNEK, V., STRYK, J., Hodnocení změn hlučnosti povrchu pozemních komunikací na území České republiky. In Asfaltové vozovky 2015. České Budějovice, 24. -25. 11. 2015, Sdružení pro výstavbu silnic Praha, 2015, 1 - 6 s. ISBN 978-80-903925-7-1. V současnédobě nejsou v ČR k dispozici v dostatečné míře relevantní poznatky o hlučnosti jednotlivých typů povrchů vozovek a jejich změn - neexistují dlouhodobá data o vývoji akustického chování vozovek v čase. S ohledem na nové požadavky vyvstává potřeba prostorového i dlouhodobého monitoringu hlučnosti všech typů povrchů vozovek (nejen povrchů se sníženou hlučností) a ověření míry snížení hlukové zátěže i její doby trvání. Změny hlučnosti povrchů komunikací v jednotlivých letech nemusí být pro běžné povrchy významné, přesto za dobu životnosti např. u povrchu SMA dosahuje změna ekvivalentní hladiny akustického tlaku A na styku pneumatika/vozovka úrovně až 4 dB, pro komunikace bez výrazných poruch. Akustická data jsou velmi žádána jak ze strany
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AP - Municipal, regional and transportation planning
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů