Expansive reactions in the structure of cement concrete constructions
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F15%3A%230001548" target="_blank" >RIV/44994575:_____/15:#0001548 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/casopisy/silnicni-obzor/aktuality/213-silnicni-obzor-10-2015/" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/casopisy/silnicni-obzor/aktuality/213-silnicni-obzor-10-2015/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozpínavé reakce ve struktuře konstrukcí z cementového betonu
Original language description
Porušení betonových konstrukcí, jako např. cementobetonových (CB) krytů vozovek, způsobené rozpínavými reakcemi v betonu je závažným typem poruchy. V první fázi vznikají vlásečnicové trhliny a sítě tenkých trhlin především v rozích a na hranách betonových desek. Postupně zpravidla prostupují celou plochou desek a jejich kvantita i velikost v čase stoupá. Jde o poruchu, která se vyskytuje jak na betonových konstrukcích v ČR, ale i v řadě dalších států EU, v USA, atd. Trhliny se vyskytují jak na dopravnězatížených, tak na dopravně nezatížených plochách. Do současné doby i přes velké úsilí specialistů neexistuje obecně uznávaná metodika umožňující predikci procesu vzniku rozpínavých reakcí v betonu. V příspěvku je předkládána jedna z možností geologicko-stavebního diagnostického průzkumu, která byla v nedávné době testována i na letištních plochách.
Czech name
Rozpínavé reakce ve struktuře konstrukcí z cementového betonu
Czech description
Porušení betonových konstrukcí, jako např. cementobetonových (CB) krytů vozovek, způsobené rozpínavými reakcemi v betonu je závažným typem poruchy. V první fázi vznikají vlásečnicové trhliny a sítě tenkých trhlin především v rozích a na hranách betonových desek. Postupně zpravidla prostupují celou plochou desek a jejich kvantita i velikost v čase stoupá. Jde o poruchu, která se vyskytuje jak na betonových konstrukcích v ČR, ale i v řadě dalších států EU, v USA, atd. Trhliny se vyskytují jak na dopravnězatížených, tak na dopravně nezatížených plochách. Do současné doby i přes velké úsilí specialistů neexistuje obecně uznávaná metodika umožňující predikci procesu vzniku rozpínavých reakcí v betonu. V příspěvku je předkládána jedna z možností geologicko-stavebního diagnostického průzkumu, která byla v nedávné době testována i na letištních plochách.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Volume of the periodical
76
Issue of the periodical within the volume
10
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
294-299
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—