Online identification of critical segments of road network by network analysis
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F15%3A%230001616" target="_blank" >RIV/44994575:_____/15:#0001616 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://trisk.cdvinfo.cz/vysledky/" target="_blank" >http://trisk.cdvinfo.cz/vysledky/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Online identifikace kritických úseků pozemních komunikací pomocí síťových analýz
Original language description
Tato metodika si tedy klade za cíl vyplnit prázdné místo v existujícím systému sběru, analýz a vizualizace dopravních dat. Zatímco metody sběru a vizualizace dat jsou poměrně dobře propracovány a celý systém funguje na rozumné úrovni, metody analýz evidovaných dat zdaleka tak propracované nejsou. Důvodem pro tuto skutečnost jsou jednak poměrně různorodé požadavky, které mohou mít správci silniční sítě, a jednak v případě mnoha analýz vysoké výpočetní nároky. Právě této problematice se Centrum dopravníhovýzkumu, v. v. i. věnovalo v rámci projektu TRISK, kde vyvinulo několik nových postupů, které mohou být použity pro předpověď a analýzu všech možných rizik v dopravním síťovém systému. Tyto postupy jsou založeny na simulacích rozpadů silniční sítě a jejich analýze. Postupy, které mohou najít uplatnění v krizovém řízení, jsou uvedeny dále v textu metodiky, kde jsou podrobněji rozebrány a zmíněny možnosti jejich použití a zabudování do stávající informatické struktury.
Czech name
Online identifikace kritických úseků pozemních komunikací pomocí síťových analýz
Czech description
Tato metodika si tedy klade za cíl vyplnit prázdné místo v existujícím systému sběru, analýz a vizualizace dopravních dat. Zatímco metody sběru a vizualizace dat jsou poměrně dobře propracovány a celý systém funguje na rozumné úrovni, metody analýz evidovaných dat zdaleka tak propracované nejsou. Důvodem pro tuto skutečnost jsou jednak poměrně různorodé požadavky, které mohou mít správci silniční sítě, a jednak v případě mnoha analýz vysoké výpočetní nároky. Právě této problematice se Centrum dopravníhovýzkumu, v. v. i. věnovalo v rámci projektu TRISK, kde vyvinulo několik nových postupů, které mohou být použity pro předpověď a analýzu všech možných rizik v dopravním síťovém systému. Tyto postupy jsou založeny na simulacích rozpadů silniční sítě a jejich analýze. Postupy, které mohou najít uplatnění v krizovém řízení, jsou uvedeny dále v textu metodiky, kde jsou podrobněji rozebrány a zmíněny možnosti jejich použití a zabudování do stávající informatické struktury.
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
DE - Earth magnetism, geodesy, geography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Metodika TRISK
Regulation ID
78/2015-710-VV/1
Technical parameters
doc. Ing. Pavel Hrubeš, Ph.D. ČVUT v Praze, Fakulta dopravní, Ústav dopravní telematiky email: hrubes@fd.cvut.cz
Economical parameters
zefektivnění řízení rizik na silničních sítích, snížení nepřímých dopadů přerušení postižených úseků, snížení ekonomických ztrát
Certification body designation
Odbor ITS, kosmických aktivit a VaVaI, Ministerstvo dopravy
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů