Survey methodology of spatial deformation railway tracks
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F17%3AN0000003" target="_blank" >RIV/44994575:_____/17:N0000003 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/68407700:21110/17:00309814
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika zjišťování prostorové deformace koleje železniční trati
Original language description
Cílem metodiky je provozní diagnostika kvalitativních ukazatelů koleje železničních tratí měřením její prostorové deformace. Pro docílení kvalitativního stavu železniční tratě se v rámci souvisejících stavebních prací se používá dynamický stabilizátor. Dynamická stabilizace představuje metodu homogenizace kameniva kolejového lože při opravných výkonech na železničním svršku. Princip dynamické stabilizace spočívá v působení vodorovných vibrací a svislého statického tlaku na kolejový rošt. Použití dynamického stabilizátoru vychází z ustanovení ČSN 73 6360: Konstrukční a geometrické uspořádání koleje železničních drah a její prostorová poloha, SŽDC S3 Železniční svršek, SŽDC S3/1: Předpis pro práce na železničním svršku, SŽDC S4: Železniční spodek a TKP staveb Českých drah, kapitola 3 „Zemní práce“.
Czech name
Metodika zjišťování prostorové deformace koleje železniční trati
Czech description
Cílem metodiky je provozní diagnostika kvalitativních ukazatelů koleje železničních tratí měřením její prostorové deformace. Pro docílení kvalitativního stavu železniční tratě se v rámci souvisejících stavebních prací se používá dynamický stabilizátor. Dynamická stabilizace představuje metodu homogenizace kameniva kolejového lože při opravných výkonech na železničním svršku. Princip dynamické stabilizace spočívá v působení vodorovných vibrací a svislého statického tlaku na kolejový rošt. Použití dynamického stabilizátoru vychází z ustanovení ČSN 73 6360: Konstrukční a geometrické uspořádání koleje železničních drah a její prostorová poloha, SŽDC S3 Železniční svršek, SŽDC S3/1: Předpis pro práce na železničním svršku, SŽDC S4: Železniční spodek a TKP staveb Českých drah, kapitola 3 „Zemní práce“.
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA04030889" target="_blank" >TA04030889: Operational diagnostics of the qualitative indicators of tracks rail by measuring of the spatial deformation</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
978-80-88074-49-6
Regulation ID
—
Technical parameters
STRABAG Rail a.s. se sídlem Železničářská 1385/29, 400 03 Ústí nad Labem IČO: 25429949 zapsaný v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ústí nad Labem, oddíl B, vložka 1370. Uzavřena Smlouva o využití výsledku řešení, 15.12. 2016, Ing. Zbyněk Mynář
Economical parameters
Praktické uplatnění technologií se předpokládá při správě ŽDC a stavebních pracích při opravách a údržbě ŽDC. Její dopad se promítne ve zvýšení bezpečnosti železničního provozu a dále ve zvýšení kvalitativních parametrů koleje a trvanlivosti provedených opravných prací. Znalost odpovídající deformace koleje v tomto případě znamená rovněž podstatné úspory finančních prostředků při diagnostice tratí a plánování opravných výkonů. Technologii lze zahrnout do příslušných předpisových ustanovení SŽDC (ČD)(S3/1). Potenciální odběratele výsledků představují správce železniční dopravní cesty a stavební firmy podílejících se na opravách a údržbě ŽDC. Jedná se především o Správu železniční dopravní cesty a stavební firmy, jako je např. SKANSKA, INFRAM, SUBTERRA, VIAMONT. Konkrétní ekonomické přínosy spočívají v internalizaci externalit a ve druhotném využívání mechanizace pro dynamickou stabilizaci kolejového lože.
Certification body designation
Ministerstvo dopravy, Odbor ITS, kosmických aktivit a VaVaI, nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů