All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Survey methodology of spatial deformation railway tracks

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F17%3AN0000003" target="_blank" >RIV/44994575:_____/17:N0000003 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/68407700:21110/17:00309814

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Metodika zjišťování prostorové deformace koleje železniční trati

  • Original language description

    Cílem metodiky je provozní diagnostika kvalitativních ukazatelů koleje železničních tratí měřením její prostorové deformace. Pro docílení kvalitativního stavu železniční tratě se v rámci souvisejících stavebních prací se používá dynamický stabilizátor. Dynamická stabilizace představuje metodu homogenizace kameniva kolejového lože při opravných výkonech na železničním svršku. Princip dynamické stabilizace spočívá v působení vodorovných vibrací a svislého statického tlaku na kolejový rošt. Použití dynamického stabilizátoru vychází z ustanovení ČSN 73 6360: Konstrukční a geometrické uspořádání koleje železničních drah a její prostorová poloha, SŽDC S3 Železniční svršek, SŽDC S3/1: Předpis pro práce na železničním svršku, SŽDC S4: Železniční spodek a TKP staveb Českých drah, kapitola 3 „Zemní práce“.

  • Czech name

    Metodika zjišťování prostorové deformace koleje železniční trati

  • Czech description

    Cílem metodiky je provozní diagnostika kvalitativních ukazatelů koleje železničních tratí měřením její prostorové deformace. Pro docílení kvalitativního stavu železniční tratě se v rámci souvisejících stavebních prací se používá dynamický stabilizátor. Dynamická stabilizace představuje metodu homogenizace kameniva kolejového lože při opravných výkonech na železničním svršku. Princip dynamické stabilizace spočívá v působení vodorovných vibrací a svislého statického tlaku na kolejový rošt. Použití dynamického stabilizátoru vychází z ustanovení ČSN 73 6360: Konstrukční a geometrické uspořádání koleje železničních drah a její prostorová poloha, SŽDC S3 Železniční svršek, SŽDC S3/1: Předpis pro práce na železničním svršku, SŽDC S4: Železniční spodek a TKP staveb Českých drah, kapitola 3 „Zemní práce“.

Classification

  • Type

    N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TA04030889" target="_blank" >TA04030889: Operational diagnostics of the qualitative indicators of tracks rail by measuring of the spatial deformation</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    978-80-88074-49-6

  • Regulation ID

  • Technical parameters

    STRABAG Rail a.s. se sídlem Železničářská 1385/29, 400 03 Ústí nad Labem IČO: 25429949 zapsaný v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ústí nad Labem, oddíl B, vložka 1370. Uzavřena Smlouva o využití výsledku řešení, 15.12. 2016, Ing. Zbyněk Mynář

  • Economical parameters

    Praktické uplatnění technologií se předpokládá při správě ŽDC a stavebních pracích při opravách a údržbě ŽDC. Její dopad se promítne ve zvýšení bezpečnosti železničního provozu a dále ve zvýšení kvalitativních parametrů koleje a trvanlivosti provedených opravných prací. Znalost odpovídající deformace koleje v tomto případě znamená rovněž podstatné úspory finančních prostředků při diagnostice tratí a plánování opravných výkonů. Technologii lze zahrnout do příslušných předpisových ustanovení SŽDC (ČD)(S3/1). Potenciální odběratele výsledků představují správce železniční dopravní cesty a stavební firmy podílejících se na opravách a údržbě ŽDC. Jedná se především o Správu železniční dopravní cesty a stavební firmy, jako je např. SKANSKA, INFRAM, SUBTERRA, VIAMONT. Konkrétní ekonomické přínosy spočívají v internalizaci externalit a ve druhotném využívání mechanizace pro dynamickou stabilizaci kolejového lože.

  • Certification body designation

    Ministerstvo dopravy, Odbor ITS, kosmických aktivit a VaVaI, nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12

  • Date of certification

  • Method of use

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů