Advanced methods of capacity determination on roads
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F17%3AN0000054" target="_blank" >RIV/44994575:_____/17:N0000054 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pokročilé metody stanovení kapacity na pozemních komunikacích
Original language description
Kapacita pozemních komunikací je v praxi vykládána mnoha směry. Často na ni narážíme v případě „dlouhých“ front vozidel na vjezdech do křižovatky nebo příjezdových komunikací do měst. Nehledě na vizuální hodnocení rezidentů a účastníků silničního provozu je však z pohledu naší legislativy nutný kapacitní posudek, který má za cíl zbavit hodnocení propustnosti křižovatky subjektivity. Kvalitativní parametry pozemní komunikace lze určit mnohými postupy. Posudky uvedené v technických podmínkách umožňují různé řešení lokalit obvykle však jen ta standardní. Atypické lokality nebo lokality, kde působí na dopravu více faktorů, se doporučuje řešit pomocí nástrojů, které umožňují podrobnější analýzu. Tím jsou právě psycho-fyzikální modely (mikrosimulace), zohledňující individuální charakteristiky účastníků a jejich vzájemnou interakci.
Czech name
Pokročilé metody stanovení kapacity na pozemních komunikacích
Czech description
Kapacita pozemních komunikací je v praxi vykládána mnoha směry. Často na ni narážíme v případě „dlouhých“ front vozidel na vjezdech do křižovatky nebo příjezdových komunikací do měst. Nehledě na vizuální hodnocení rezidentů a účastníků silničního provozu je však z pohledu naší legislativy nutný kapacitní posudek, který má za cíl zbavit hodnocení propustnosti křižovatky subjektivity. Kvalitativní parametry pozemní komunikace lze určit mnohými postupy. Posudky uvedené v technických podmínkách umožňují různé řešení lokalit obvykle však jen ta standardní. Atypické lokality nebo lokality, kde působí na dopravu více faktorů, se doporučuje řešit pomocí nástrojů, které umožňují podrobnější analýzu. Tím jsou právě psycho-fyzikální modely (mikrosimulace), zohledňující individuální charakteristiky účastníků a jejich vzájemnou interakci.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů