All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Advanced methods of capacity determination on roads

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F17%3AN0000054" target="_blank" >RIV/44994575:_____/17:N0000054 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pokročilé metody stanovení kapacity na pozemních komunikacích

  • Original language description

    Kapacita pozemních komunikací je v praxi vykládána mnoha směry. Často na ni narážíme v případě „dlouhých“ front vozidel na vjezdech do křižovatky nebo příjezdových komunikací do měst. Nehledě na vizuální hodnocení rezidentů a účastníků silničního provozu je však z pohledu naší legislativy nutný kapacitní posudek, který má za cíl zbavit hodnocení propustnosti křižovatky subjektivity. Kvalitativní parametry pozemní komunikace lze určit mnohými postupy. Posudky uvedené v technických podmínkách umožňují různé řešení lokalit obvykle však jen ta standardní. Atypické lokality nebo lokality, kde působí na dopravu více faktorů, se doporučuje řešit pomocí nástrojů, které umožňují podrobnější analýzu. Tím jsou právě psycho-fyzikální modely (mikrosimulace), zohledňující individuální charakteristiky účastníků a jejich vzájemnou interakci.

  • Czech name

    Pokročilé metody stanovení kapacity na pozemních komunikacích

  • Czech description

    Kapacita pozemních komunikací je v praxi vykládána mnoha směry. Často na ni narážíme v případě „dlouhých“ front vozidel na vjezdech do křižovatky nebo příjezdových komunikací do měst. Nehledě na vizuální hodnocení rezidentů a účastníků silničního provozu je však z pohledu naší legislativy nutný kapacitní posudek, který má za cíl zbavit hodnocení propustnosti křižovatky subjektivity. Kvalitativní parametry pozemní komunikace lze určit mnohými postupy. Posudky uvedené v technických podmínkách umožňují různé řešení lokalit obvykle však jen ta standardní. Atypické lokality nebo lokality, kde působí na dopravu více faktorů, se doporučuje řešit pomocí nástrojů, které umožňují podrobnější analýzu. Tím jsou právě psycho-fyzikální modely (mikrosimulace), zohledňující individuální charakteristiky účastníků a jejich vzájemnou interakci.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

    Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů