Upgraded TRT device
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F17%3AN0000123" target="_blank" >RIV/44994575:_____/17:N0000123 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Modernizované TRT zařízení
Original language description
V rámci modernizace zařízení TRT došlo k opuštění systému hydraulického ovládání brzdění a přítlaku měřicího kola. Pro brzdění měřicího kola v rozsahu prokluzu 0 – 100 % byl navržen elektromagnetický retardér, který má dostatečný výkon a spolehlivě zajišťuje požadovaný stabilní prokluz. Navíc umožňuje podstatně přesnější měření v režimu proměnného prokluzu s cílem najít optimální procento prokluzu, při kterém je nejvyšší brzdný účinek. Pro řízený přítlak měřicího kola k měřenému povrchu vozovky byla zvolena pneumatická pístnice, která zajišťuje přesnější a stabilnější přítlak měřicího kola, než přítlak provedený pomocí hydraulického systému. Byla provedena vestavba měřicího systému podle užitného vzoru č. 29379: Závěs měřicího kola dynamického měřicího zařízení na měření součinitele podélného tření povrchu vozovky, do nosného vozidla Mercedes-Benz Sprinter 319 CDI.
Czech name
Modernizované TRT zařízení
Czech description
V rámci modernizace zařízení TRT došlo k opuštění systému hydraulického ovládání brzdění a přítlaku měřicího kola. Pro brzdění měřicího kola v rozsahu prokluzu 0 – 100 % byl navržen elektromagnetický retardér, který má dostatečný výkon a spolehlivě zajišťuje požadovaný stabilní prokluz. Navíc umožňuje podstatně přesnější měření v režimu proměnného prokluzu s cílem najít optimální procento prokluzu, při kterém je nejvyšší brzdný účinek. Pro řízený přítlak měřicího kola k měřenému povrchu vozovky byla zvolena pneumatická pístnice, která zajišťuje přesnější a stabilnější přítlak měřicího kola, než přítlak provedený pomocí hydraulického systému. Byla provedena vestavba měřicího systému podle užitného vzoru č. 29379: Závěs měřicího kola dynamického měřicího zařízení na měření součinitele podélného tření povrchu vozovky, do nosného vozidla Mercedes-Benz Sprinter 319 CDI.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
GAMA V3-17
Numerical identification
—
Technical parameters
Nosné vozidlo: Nosné vozidlo pro měřicí zařízení tvoří Mercedes-Benz Sprinter 319 CDI, FG, 4X2, 3250 s celkovou hmotností 3500 kg a výkonem motoru 140 kW. Závěs měřicího kola: Závěs měřicího kola dynamického měřicího zařízení na měření součinitele podélného tření povrchu vozovky byl sestaven přesně podle užitného vzoru č. 29379. Pneumatický systém řízení přítlaku měřicího kola k povrchu vozovky: Popis nového systému přítlaku měřicího kola k povrchu vozovky je součástí zatím nezapsaného užitného vzoru, proto zde nejsou uvedeny detaily. Systém brzdění měřicího kola: Systém brzdění měřicího kola pomocí retardéru s nastavitelným poměrem skluzu od 0 do 100 %. je součástí zatím nezapsaného užitného vzoru, proto zde nejsou uvedeny detaily.
Economical parameters
Měřicí vozidlo a investice byly pořízeny z vlastních zdrojů. V rámci projektu Gama byly náklady na vznik výsledku 2,18 mil. Kč.
Application category by cost
—
Owner IČO
44994575
Owner name
Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
—
Web page
—