All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Upgraded TRT device

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F17%3AN0000123" target="_blank" >RIV/44994575:_____/17:N0000123 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Modernizované TRT zařízení

  • Original language description

    V rámci modernizace zařízení TRT došlo k opuštění systému hydraulického ovládání brzdění a přítlaku měřicího kola. Pro brzdění měřicího kola v rozsahu prokluzu 0 – 100 % byl navržen elektromagnetický retardér, který má dostatečný výkon a spolehlivě zajišťuje požadovaný stabilní prokluz. Navíc umožňuje podstatně přesnější měření v režimu proměnného prokluzu s cílem najít optimální procento prokluzu, při kterém je nejvyšší brzdný účinek. Pro řízený přítlak měřicího kola k měřenému povrchu vozovky byla zvolena pneumatická pístnice, která zajišťuje přesnější a stabilnější přítlak měřicího kola, než přítlak provedený pomocí hydraulického systému. Byla provedena vestavba měřicího systému podle užitného vzoru č. 29379: Závěs měřicího kola dynamického měřicího zařízení na měření součinitele podélného tření povrchu vozovky, do nosného vozidla Mercedes-Benz Sprinter 319 CDI.

  • Czech name

    Modernizované TRT zařízení

  • Czech description

    V rámci modernizace zařízení TRT došlo k opuštění systému hydraulického ovládání brzdění a přítlaku měřicího kola. Pro brzdění měřicího kola v rozsahu prokluzu 0 – 100 % byl navržen elektromagnetický retardér, který má dostatečný výkon a spolehlivě zajišťuje požadovaný stabilní prokluz. Navíc umožňuje podstatně přesnější měření v režimu proměnného prokluzu s cílem najít optimální procento prokluzu, při kterém je nejvyšší brzdný účinek. Pro řízený přítlak měřicího kola k měřenému povrchu vozovky byla zvolena pneumatická pístnice, která zajišťuje přesnější a stabilnější přítlak měřicího kola, než přítlak provedený pomocí hydraulického systému. Byla provedena vestavba měřicího systému podle užitného vzoru č. 29379: Závěs měřicího kola dynamického měřicího zařízení na měření součinitele podélného tření povrchu vozovky, do nosného vozidla Mercedes-Benz Sprinter 319 CDI.

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20101 - Civil engineering

Result continuities

  • Project

    Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    GAMA V3-17

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Nosné vozidlo: Nosné vozidlo pro měřicí zařízení tvoří Mercedes-Benz Sprinter 319 CDI, FG, 4X2, 3250 s celkovou hmotností 3500 kg a výkonem motoru 140 kW. Závěs měřicího kola: Závěs měřicího kola dynamického měřicího zařízení na měření součinitele podélného tření povrchu vozovky byl sestaven přesně podle užitného vzoru č. 29379. Pneumatický systém řízení přítlaku měřicího kola k povrchu vozovky: Popis nového systému přítlaku měřicího kola k povrchu vozovky je součástí zatím nezapsaného užitného vzoru, proto zde nejsou uvedeny detaily. Systém brzdění měřicího kola: Systém brzdění měřicího kola pomocí retardéru s nastavitelným poměrem skluzu od 0 do 100 %. je součástí zatím nezapsaného užitného vzoru, proto zde nejsou uvedeny detaily.

  • Economical parameters

    Měřicí vozidlo a investice byly pořízeny z vlastních zdrojů. V rámci projektu Gama byly náklady na vznik výsledku 2,18 mil. Kč.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    44994575

  • Owner name

    Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Licence fee requirement

  • Web page