All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Influence of non-observance of the safe distance from the previous vehicle to the accident in the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F18%3AN0000067" target="_blank" >RIV/44994575:_____/18:N0000067 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vliv nedodržování bezpečného odstupu od předchozího vozidla na nehodovost v ČR

  • Original language description

    Mezery mezi vozidly představují jeden z nepřímých ukazatelů bezpečnosti silniční dopravy. V ČR je doporučená hodnota bezpečného odstupu větší jak dvě sekundy. Proto jsme provedli sběr dat na 91 lokalitách silnic I. a II. tříd v obci a mimo obec. Dopravní proud jsme monitorovali minimálně po dobu 24 hodin na všech stanovištích. Zjistili jsme, že průměrný podíl mezer menších jak dvě sekundy se pohybuje okolo 25 %. Dále jsme se zaměřili na stanovení vlivu tohoto podílu na nehodovost pomocí multifaktorové analýzy. Touto metodou jsme se snažili vysvětlit vliv hodinové intenzity, délky úseku, křivolakosti, šířky jízdního pásu, zpevnění vozovky, lokality, 85. percentilu rychlosti, průměrné rychlosti a podílu mezer menších jak dvě sekundy na počet dopravních nehod. Ověřili jsme tak (matematicky) pozitivní vliv podílu nedodržování doporučeného odstupu a rychlosti na počet dopravních nehod. Přičemž vliv podílu nedodržování doporučeného odstupu na počet dopravních nehod je v intravilánu přibližně dvakrát větší než v extravilánu.

  • Czech name

    Vliv nedodržování bezpečného odstupu od předchozího vozidla na nehodovost v ČR

  • Czech description

    Mezery mezi vozidly představují jeden z nepřímých ukazatelů bezpečnosti silniční dopravy. V ČR je doporučená hodnota bezpečného odstupu větší jak dvě sekundy. Proto jsme provedli sběr dat na 91 lokalitách silnic I. a II. tříd v obci a mimo obec. Dopravní proud jsme monitorovali minimálně po dobu 24 hodin na všech stanovištích. Zjistili jsme, že průměrný podíl mezer menších jak dvě sekundy se pohybuje okolo 25 %. Dále jsme se zaměřili na stanovení vlivu tohoto podílu na nehodovost pomocí multifaktorové analýzy. Touto metodou jsme se snažili vysvětlit vliv hodinové intenzity, délky úseku, křivolakosti, šířky jízdního pásu, zpevnění vozovky, lokality, 85. percentilu rychlosti, průměrné rychlosti a podílu mezer menších jak dvě sekundy na počet dopravních nehod. Ověřili jsme tak (matematicky) pozitivní vliv podílu nedodržování doporučeného odstupu a rychlosti na počet dopravních nehod. Přičemž vliv podílu nedodržování doporučeného odstupu na počet dopravních nehod je v intravilánu přibližně dvakrát větší než v extravilánu.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/ED2.1.00%2F03.0064" target="_blank" >ED2.1.00/03.0064: Transport R&D Centre</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2018

  • Issue of the periodical within the volume

    7-8

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    220-223

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database