Environmental requirements for the use of reclaimed asphalt mixtures in road construction
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F18%3AN0000101" target="_blank" >RIV/44994575:_____/18:N0000101 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/68407700:21110/18:00327228
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Environmentální požadavky pro využití znovuzískaných asfaltových směsí v silničním stavitelství
Original language description
Metodika je koncipována jako dokument, který komplexně řeší problematiku stanovení kontaminantů v recyklovaných asfaltových směsích z úhlu pohledu jejich reálného využití. Definuje vhodné strukturní typy vzorků recyklovaných směsí a postupy jejich zkoušení v souvislosti s uvolňováním škodlivin tak, aby se co nejvíce přiblížily reálným podmínkám. Postupy jsou kombinacemi normovaných postupů daných současnou legislativou a nových postupů ověřených v rámci řešení výše uvedeného projektu. Metodika definuje sledované škodliviny a metody jejich stanovení. Část je také věnována hodnocení výsledků analýz, včetně návrhu následných postupů využití materiálu při daných koncentracích škodlivin.
Czech name
Environmentální požadavky pro využití znovuzískaných asfaltových směsí v silničním stavitelství
Czech description
Metodika je koncipována jako dokument, který komplexně řeší problematiku stanovení kontaminantů v recyklovaných asfaltových směsích z úhlu pohledu jejich reálného využití. Definuje vhodné strukturní typy vzorků recyklovaných směsí a postupy jejich zkoušení v souvislosti s uvolňováním škodlivin tak, aby se co nejvíce přiblížily reálným podmínkám. Postupy jsou kombinacemi normovaných postupů daných současnou legislativou a nových postupů ověřených v rámci řešení výše uvedeného projektu. Metodika definuje sledované škodliviny a metody jejich stanovení. Část je také věnována hodnocení výsledků analýz, včetně návrhu následných postupů využití materiálu při daných koncentracích škodlivin.
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
—
OECD FORD branch
10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
V_156
Regulation ID
121/2018-710-VV/1
Technical parameters
Primárně bude tedy metodika sloužit zejména firmám a společnostem provádějícím opravné, udržovací nebo stavební práce na pozemních komunikacích. Na tyto subjekty je apelováno, aby pokud možno v co největší možné míře znovu využívaly již použité stavební materiály, což vede k předcházení vzniku odpadů, šetření s přírodními zdroji a zachování udržitelného rozvoje. Aplikací postupů této metodiky budou stavební subjekty schopné poměrně jednoduše a v krátkém časovém intervalu určit, do jaké míry a v jaké úpravě bude možné využít původní asfaltový R-materiál a v rámci jakých částí komunikace. Metodika bude dále sloužit jako podpůrný nástroj pro nadřízené orgány jako MD ČR, MŽP, ŘSD, krajské a městské úřady atd., které pomocí dohledu nad její aplikací při plánovaných stavebních pracích mohou kvalitněji zajistit jak druhotné využívání stavebních materiálů, tak také kontrolu nad vlivem těchto materiálů na životní prostředí.
Economical parameters
Aplikace metodiky v praxi má za cíl vést ke zvýšení množství znovuvyužití stavebních materiálů v co největší možné míře v souladu s požadavky na ochranu životního prostředí, což vede k úspoře nákladů na provádění stavebních prací na pozemních komunikacích. Pokud již v počátku plánování stavební činnosti označíme R-materiál na základě aplikace metodiky jako vedlejší produkt (ne odpad), znamená to úsporu finančních prostředků v oblasti nákupu nových surovin (kameniva) a nákladů na jejich přepravu do místa určení. V tomto případě pak lze uvést i úsporu v oblasti životního prostředí, kdy dochází k šetření životního prostředí a hospodárnému využívání přírodních zdrojů. V případě, kdy R-materiál není odpadem, jsou také uspořeny náklady na likvidaci nebo uskladnění těchto odpadových materiálů na skládkách, včetně jejich přepravy. Celkově se bude výše úspory finančních prostředků pro dané stavební práce na pozemní komunikaci odvíjet od velikosti opravované či nově stavěné plochy komunikace.
Certification body designation
Ministerstvo dopravy
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů