All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Use of the PULSE system during the noise measurement and evaluation of wearing layers according to TP 259

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F19%3AN0000035" target="_blank" >RIV/44994575:_____/19:N0000035 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Využití systému PULSE při měření a hodnocení hlučnosti obrusných vrstev vozovek dle TP 259

  • Original language description

    V případě silniční infrastruktury má hluk způsobený vozidly řadu zdrojů, přičemž jedním z těchto zdrojů je hluk vznikající na styku pneumatiky a povrchu obrusné vrstvy vozovky. V České republice se dosud v omezené míře používá aplikace technologií asfaltových vrstev snižujících hlučnost, přičemž tyto technologie mají svá specifika, přednosti, ale i omezující podmínky. Akustická životnost obrusné vrstvy se sníženou hlučností je charakterizována jako období, během kterého sledovaný typ obrusné vrstvy dosahuje oproti stanovené referenční hodnotě zlepšení akustického útlumu. V současné době existuje jednoznačný postup, definovaný v TP 259, jak tyto rozvíjející se technologie nových obrusných vrstev se sníženou hlučností hodnotit, monitorovat i dlouhodobě nezávisle posuzovat z hlediska vývoje akustické charakterizace a to včetně posouzení prováděné údržby.

  • Czech name

    Využití systému PULSE při měření a hodnocení hlučnosti obrusných vrstev vozovek dle TP 259

  • Czech description

    V případě silniční infrastruktury má hluk způsobený vozidly řadu zdrojů, přičemž jedním z těchto zdrojů je hluk vznikající na styku pneumatiky a povrchu obrusné vrstvy vozovky. V České republice se dosud v omezené míře používá aplikace technologií asfaltových vrstev snižujících hlučnost, přičemž tyto technologie mají svá specifika, přednosti, ale i omezující podmínky. Akustická životnost obrusné vrstvy se sníženou hlučností je charakterizována jako období, během kterého sledovaný typ obrusné vrstvy dosahuje oproti stanovené referenční hodnotě zlepšení akustického útlumu. V současné době existuje jednoznačný postup, definovaný v TP 259, jak tyto rozvíjející se technologie nových obrusných vrstev se sníženou hlučností hodnotit, monitorovat i dlouhodobě nezávisle posuzovat z hlediska vývoje akustické charakterizace a to včetně posouzení prováděné údržby.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50704 - Environmental sciences (social aspects)

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL02000258" target="_blank" >TL02000258: Urban planning using low-noise roads</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů