Design and laying technology of cement-concrete layer for directly running bridge decks
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F19%3AN0000134" target="_blank" >RIV/44994575:_____/19:N0000134 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/12169528:_____/19:N0000002
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Technologie návrhu a pokládky přímo pojížděné cementobetonové vrstvy pro mostní konstrukce
Original language description
Technologie je založena na modifikovaných betonových směsích a způsobu jejich pokládky, ze kterých lze za podmínek této technologie zhotovit jednovrstvou či složenou mostovku bez dodatečné hydroizolace. Výhoda této technologie oproti konvenčnímu řešení je v nižších nákladech na zhotovení horní stavby, vyšší životnosti mostovky oproti vozovce na mostě, výrazně nižší riziko vyjíždění kolejí a rychlejší realizace oproti vrstvenému systému vozovky nad železobetonovou mostovkou.
Czech name
Technologie návrhu a pokládky přímo pojížděné cementobetonové vrstvy pro mostní konstrukce
Czech description
Technologie je založena na modifikovaných betonových směsích a způsobu jejich pokládky, ze kterých lze za podmínek této technologie zhotovit jednovrstvou či složenou mostovku bez dodatečné hydroizolace. Výhoda této technologie oproti konvenčnímu řešení je v nižších nákladech na zhotovení horní stavby, vyšší životnosti mostovky oproti vozovce na mostě, výrazně nižší riziko vyjíždění kolejí a rychlejší realizace oproti vrstvenému systému vozovky nad železobetonovou mostovkou.
Classification
Type
Z<sub>tech</sub> - Verified technology
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FV10670" target="_blank" >FV10670: Modified concrete overlays for bridges</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
V_240
Numerical identification
—
Technical parameters
Tato technologie umožňuje v případě rekonstrukce zachování stávající nivelety mostu a zvýšení únosnosti / zatížitelnosti mostu, tím, že je místo původní dřevěné konstrukce na pražcích či konstrukce železobetonové nespřažené s hlavními nosníky z oceli celá konstrukční výška mostovky využita jako nosná a není na ní žádné další balastní zatížení v podobě vozovkového souvrství.
Economical parameters
Dle srovnání nákladových cen bez zisku a režií je zřejmé, že existuje ekonomický prostor pro uvedení technologie na trh. Nákladový rozdíl cen se pohybuje okolo 1000- 1300 Kč na m2 plochy mostu. Cenu velmi ovlivňuje technické vybavení prováděcí firmy, zda chce či nechce uplatnit cenu za nájem finišeru na zakázku a da disponuje zařízeními na provedení povrchu PP vrstvy.
Application category by cost
—
Owner IČO
12169528
Owner name
Vladimír Fišer, Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
—
Web page
—