All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Systems of continuous monitoring of the state of transport infrastructure objects - putting into practice

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F20%3AN0000008" target="_blank" >RIV/44994575:_____/20:N0000008 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/68407700:21110/20:00340995

  • Result on the web

    <a href="https://www.shopcdv.cz/cs/metodika-kontinualni-monitorovani" target="_blank" >https://www.shopcdv.cz/cs/metodika-kontinualni-monitorovani</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Systémy kontinuálního monitorování stavu objektů dopravní infrastruktury - zavádění do praxe

  • Original language description

    Tato metodika popisuje systémy, které využívají senzory zabudované do konstrukce vozovky či jiných objektů dopravní infrastruktury a zařízení osazené v jejich blízkosti, určené pro kontinuální monitorování jejich stavu a vlivů, které na ně působí. Metodika řeší kontinuální sběr dat o chování dopravní infrastruktury, především ve vazbě na dopravní zatížení a působící klimatické vlivy. V současné době se uplatňování systémů kontinuálního monitorování vyžaduje stále více, a to z různých důvodů. Naměřená data se dají s výhodou využít v rámci systémů hospodaření, informačních a manažerských systémů, optimalizace při dimenzování konstrukcí, zpřesnění modelování chování konstrukcí apod. Účelem předkládané metodiky je upřesnit postup pro zavádění nových systémů kontinuálního monitorování do praxe. Jsou zde prezentovány vybrané systémy kontinuálního monitorování a možnosti jejich uplatnění na objektech dopravní infrastruktury, včetně vzorových příkladů uplatnění těchto systémů. Metodika byla zpracována v rámci projektu TE01020168 – Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI), se státní podporou Technologické agentury ČR v rámci programu Centra kompetence. Tato metodika je určena především pro správce dopravní infrastruktury, dodavatele systémů kontinuálního monitorování a projektanty.

  • Czech name

    Systémy kontinuálního monitorování stavu objektů dopravní infrastruktury - zavádění do praxe

  • Czech description

    Tato metodika popisuje systémy, které využívají senzory zabudované do konstrukce vozovky či jiných objektů dopravní infrastruktury a zařízení osazené v jejich blízkosti, určené pro kontinuální monitorování jejich stavu a vlivů, které na ně působí. Metodika řeší kontinuální sběr dat o chování dopravní infrastruktury, především ve vazbě na dopravní zatížení a působící klimatické vlivy. V současné době se uplatňování systémů kontinuálního monitorování vyžaduje stále více, a to z různých důvodů. Naměřená data se dají s výhodou využít v rámci systémů hospodaření, informačních a manažerských systémů, optimalizace při dimenzování konstrukcí, zpřesnění modelování chování konstrukcí apod. Účelem předkládané metodiky je upřesnit postup pro zavádění nových systémů kontinuálního monitorování do praxe. Jsou zde prezentovány vybrané systémy kontinuálního monitorování a možnosti jejich uplatnění na objektech dopravní infrastruktury, včetně vzorových příkladů uplatnění těchto systémů. Metodika byla zpracována v rámci projektu TE01020168 – Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI), se státní podporou Technologické agentury ČR v rámci programu Centra kompetence. Tato metodika je určena především pro správce dopravní infrastruktury, dodavatele systémů kontinuálního monitorování a projektanty.

Classification

  • Type

    N<sub>metS</sub> - Methodology approved by the given body of the state whose it is competency

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    N-2020-kont_monitor

  • Regulation ID

    15/2020-710-VV/1

  • Technical parameters

    Tato metodika popisuje systémy, které využívají senzory zabudované do konstrukce vozovky či jiných objektů dopravní infrastruktury a zařízení osazené v jejich blízkosti, určené pro kontinuální monitorování jejich stavu a vlivů, které na ně působí. Metodika řeší kontinuální sběr dat o chování dopravní infrastruktury, především ve vazbě na dopravní zatížení a působící klimatické vlivy. Zaměřuje se zejména na nové systémy/zařízení a způsoby jejich zavádění do praxe. Nejde o systémy/zařízení pro provozní informace poskytující dopravní informace řidičům za jízdy. Metodika neřeší možnosti napojení těchto systémů/zařízení na řídící centra a další navazující systémy. Svojí povahou je obdobná metodice, která se zabývá zaváděním nových diagnostických metod do praxe. Cílem metodiky je: - upřesnit postup pro zavádění nových systémů kontinuálního monitorování do praxe, - prezentovat vybrané systémy kontinuálního monitorování a možnosti jejich uplatnění na objektech dopravní infrastruktury, - zavést vzorové příklady uplatnění systémů kontinuálního monitorování. Metodika platí pro: - silnice a dálnice (v přiměřeném rozsahu i pro letištní plochy), - objekty dopravní infrastruktury, např. mosty a tunely. Je určena především pro: - správce dopravní infrastruktury (využití systémů kontinuálního monitorování při výstavbě a následné správě objektů dopravní infrastruktury), - dodavatele systémů kontinuálního monitorování, - projektanty.

  • Economical parameters

    Zavedení postupů uvedených v metodice nevyžaduje žádné náklady. Z ekonomického hlediska je hlavním přínosem metodiky rozšíření informací o možnostech, přínosech a konkrétních aplikacích nových systémů kontinuálního monitorování v ČR. Metodika uvádí, jak postupovat při jejich zavádění do praxe v ČR, aby mohl být využit jejich potenciál. Vzorové příklady uplatnění umožňují využití ověřených postupů a vyvarování se chyb, které se vyskytují při zavádění nových technologií. Naměřená data se dají s výhodou využít v rámci systémů hospodaření (např. s vozovkami či mosty), informačních a manažerských systémů (např. BIM: Building Information Management, řízení provozu, meteorologie), optimalizace při dimenzování konstrukcí, zpřesnění modelování chování konstrukcí apod. Pokud jsou tyto podklady v dostatečném rozsahu a kvalitě vede to k optimalizaci nákladů a zvyšování životnosti staveb. K tomuto účelu může nemalou měrou přispět uplatnění nových systémů kontinuálního monitorování.

  • Certification body designation

    Ministerstvo dopravy

  • Date of certification

  • Method of use

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů