Noise measurement of concrete pavement surfaces by the Close-proximity (CPX) method
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F20%3AN0000095" target="_blank" >RIV/44994575:_____/20:N0000095 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.betonovevozovky.cz/" target="_blank" >https://www.betonovevozovky.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Měření hlučnosti povrchů cementobetonových krytů vozovek metodou malé vzdálenosti (CPX)
Original language description
KŘIVÁNEK, V., Měření hlučnosti povrchů cementobetonových krytů vozovek metodou malé vzdálenosti (CPX). In Betonové vozovky 2020, Praha, 5. 11. 2020, s. 63 – 70. ISBN 978-80-906541-5-0. Příspěvek shrnuje poznatky získané dlouhodobým pravidelným sledováním a monitoringem změn hlučnosti povrchů vozovek s cementobetonovým krytem na dálniční síti v ČR. Dílčí prezentované výsledky pochází především ze sledování v rámci rekonstrukce D1 (Praha – Brno), kde je uplatňován povrch s obnaženým kamenivem (vymývaný beton) a jsou doplněny výsledky měření úpravy povrchu pomocí vlečené juty D1 (Brno – Ostrava), popřípadě provedenými dodatečnými úpravami povrchu vozovky broušením (nově uplatňována technologie grinding). Měření jsou prováděna metodou CPX (v souladu s normou ČSN ISO 11819-2), která je dle mezinárodní pracovní skupiny CEN TC 227/WG5 i dle TP 259 doporučovanou metodou pro charakterizaci hlučnosti povrchů vozovek pozemních komunikací.
Czech name
Měření hlučnosti povrchů cementobetonových krytů vozovek metodou malé vzdálenosti (CPX)
Czech description
KŘIVÁNEK, V., Měření hlučnosti povrchů cementobetonových krytů vozovek metodou malé vzdálenosti (CPX). In Betonové vozovky 2020, Praha, 5. 11. 2020, s. 63 – 70. ISBN 978-80-906541-5-0. Příspěvek shrnuje poznatky získané dlouhodobým pravidelným sledováním a monitoringem změn hlučnosti povrchů vozovek s cementobetonovým krytem na dálniční síti v ČR. Dílčí prezentované výsledky pochází především ze sledování v rámci rekonstrukce D1 (Praha – Brno), kde je uplatňován povrch s obnaženým kamenivem (vymývaný beton) a jsou doplněny výsledky měření úpravy povrchu pomocí vlečené juty D1 (Brno – Ostrava), popřípadě provedenými dodatečnými úpravami povrchu vozovky broušením (nově uplatňována technologie grinding). Měření jsou prováděna metodou CPX (v souladu s normou ČSN ISO 11819-2), která je dle mezinárodní pracovní skupiny CEN TC 227/WG5 i dle TP 259 doporučovanou metodou pro charakterizaci hlučnosti povrchů vozovek pozemních komunikací.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL02000258" target="_blank" >TL02000258: Urban planning using low-noise roads</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů