All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Methodology of environmental audit of transport infrastructure.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F21%3AN0000153" target="_blank" >RIV/44994575:_____/21:N0000153 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Metodika environmentálního auditu dopravní infrastruktury

  • Original language description

    Metodika zavádí nový preventivní nástroj ochrany životního prostředí ve vztahu k dopravě, a to Environmentální audit dopravní infrastruktury (dále EADI). Na rozdíl od procesu posuzování vlivu dopravních staveb na životní prostředí (EIA), zaměřeného především na nové stavby, je EADI určený pro hodnocení vlivu na stávající silniční síti. Doplňuje již existující systémy sledování vlivu dopravy na zdraví obyvatel, bezpečnost provozu a systém technické kontroly objektů o systematizované hodnocení vlivů na ostatní složky životního prostředí, především vodu, půdu, biotu a krajinu. Je zaměřen na preventivní vyhledávání potenciálně problémových míst na dopravní infrastruktuře a následný ideový návrh praktických optimalizačních opatření realizovatelných zejména v rámci rekonstrukčních a modernizačních prací. Audit je založen na 14 definovaných klíčových problémových okruzích pokrývajících tři tématické oblasti – biota, voda a půda, krajina. Vzhledem k vysoké variabilitě místních podmínek na různých částech silniční sítě je EADI z metodického pohledu koncipován jako otevřený systém. Proto se předpokládá, že zpracovatel na začátku každého EADI provede screening a zhodnocení místní situace na základě kterého pak modifikuje rozsah a metodiku hodnocení.

  • Czech name

    Metodika environmentálního auditu dopravní infrastruktury

  • Czech description

    Metodika zavádí nový preventivní nástroj ochrany životního prostředí ve vztahu k dopravě, a to Environmentální audit dopravní infrastruktury (dále EADI). Na rozdíl od procesu posuzování vlivu dopravních staveb na životní prostředí (EIA), zaměřeného především na nové stavby, je EADI určený pro hodnocení vlivu na stávající silniční síti. Doplňuje již existující systémy sledování vlivu dopravy na zdraví obyvatel, bezpečnost provozu a systém technické kontroly objektů o systematizované hodnocení vlivů na ostatní složky životního prostředí, především vodu, půdu, biotu a krajinu. Je zaměřen na preventivní vyhledávání potenciálně problémových míst na dopravní infrastruktuře a následný ideový návrh praktických optimalizačních opatření realizovatelných zejména v rámci rekonstrukčních a modernizačních prací. Audit je založen na 14 definovaných klíčových problémových okruzích pokrývajících tři tématické oblasti – biota, voda a půda, krajina. Vzhledem k vysoké variabilitě místních podmínek na různých částech silniční sítě je EADI z metodického pohledu koncipován jako otevřený systém. Proto se předpokládá, že zpracovatel na začátku každého EADI provede screening a zhodnocení místní situace na základě kterého pak modifikuje rozsah a metodiku hodnocení.

Classification

  • Type

    N<sub>metS</sub> - Methodology approved by the given body of the state whose it is competency

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    UDS_036

  • Regulation ID

  • Technical parameters

    Metodika zavádí nový preventivní nástroj ochrany životního prostředí ve vztahu k dopravě, a to Environmentální audit dopravní infrastruktury. Doplňuje již existující systémy sledování vlivu dopravy na zdraví obyvatel, bezpečnost provozu a systém technické kontroly objektů o systematizované hodnocení vlivů na ostatní složky životního prostředí, především vodu, půdu, biotu a krajinu. Výsledkem auditu je strukturovaná zpráva obsahující zejména souhrnný popis předpokládaných dopadů pozemní komunikace na jednotlivé složky životního prostředí a návrhy konkrétních opatření na odstranění nebo snížení předpokládaných rizik životního porstředí, která z provozu na komunikaci plynou

  • Economical parameters

    Samotné nastavení metodiky, příprava podkladů i uvedené postupy využívají v maximální míře ověřené přístupy a dostupné informace tak, aby nedošlo k navyšování finanční náročnosti celého procesu. Finančně nejnáročnější část metodiky je samotný terénní průzkum, bez něhož se ovšem nedají navrhnout účinná opatření vhodná pro konkrétní lokality. Na druhou stranu se tak ale dají vyloučit nevhodná navrhovaná opatření, která by byla buď technicky velmi složitě proveditelná, nebo finančně nepřiměřeně náročná. Ekonomický přínos auditu v režimu pravidelného sledování spočívá v tom, že poskytne přehled o průběžně realizovaných optimalizačních opatřeních na silniční síti a umožní zpětnou vazbu pro plánování a pro hodnocení efektivity vynakládaných prostředků. Zároveň přinese informace a zhodnocení samotného technického stavu již realizovaných opatření a tím podchycení možných závad, kdy při včasném zásahu dojde k celkové úspoře peněžních prostředků při jejich sanaci.

  • Certification body designation

    Ministerstvo dopravy

  • Date of certification

  • Method of use

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů