Methodology for the development of charging infrastructure in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F22%3AN0000061" target="_blank" >RIV/44994575:_____/22:N0000061 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.cdv.cz/metodiky/" target="_blank" >https://www.cdv.cz/metodiky/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika rozvoje dobíjecí infrastruktury v ČR
Original language description
V současné době sílí politický i společenský tlak na dlouhodobě udržitelnou dopravu, jejímž cílem je minimalizace negativních dopadů dopravy na životní prostředí. Normy pro emise CO2 pro nové osobní automobily se stále zpřísňují, a tak jednou z cest, jak tyto lokální emise snižovat, jsou elektromobily, které pomohou výrobcům snižovat flotilové emise. Tato vozidla však potřebují kvalitní veřejnou dobíjecí infrastrukturu, která bude vhodně rozmístěna po celé České republice. Z tohoto důvodu byla zpracována tato metodika, která se zaměřuje na koncepční rozvoj veřejné dobíjecí infrastruktury, přičemž zohledňuje dopravně inženýrské parametry. Hlavním výstupem metodiky je webová aplikace, která je veřejně přístupná na internetových stránkách Čistá doprava www.cistadoprava.cz/mapy/ev
Czech name
Metodika rozvoje dobíjecí infrastruktury v ČR
Czech description
V současné době sílí politický i společenský tlak na dlouhodobě udržitelnou dopravu, jejímž cílem je minimalizace negativních dopadů dopravy na životní prostředí. Normy pro emise CO2 pro nové osobní automobily se stále zpřísňují, a tak jednou z cest, jak tyto lokální emise snižovat, jsou elektromobily, které pomohou výrobcům snižovat flotilové emise. Tato vozidla však potřebují kvalitní veřejnou dobíjecí infrastrukturu, která bude vhodně rozmístěna po celé České republice. Z tohoto důvodu byla zpracována tato metodika, která se zaměřuje na koncepční rozvoj veřejné dobíjecí infrastruktury, přičemž zohledňuje dopravně inženýrské parametry. Hlavním výstupem metodiky je webová aplikace, která je veřejně přístupná na internetových stránkách Čistá doprava www.cistadoprava.cz/mapy/ev
Classification
Type
N<sub>metS</sub> - Methodology approved by the given body of the state whose it is competency
CEP classification
—
OECD FORD branch
50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CK02000267" target="_blank" >CK02000267: Development of public charging infrastructure in the context of providing transport services and considering traffic engineering parameters</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Metodika rozvoje dobíjecí infrastruktury
Regulation ID
MD-7555/2022-710/28
Technical parameters
Hlavním cílem metodiky je poskytnout metodický postup pro koncepční budování veřejné dobíjecí infrastruktury v České republice, který představuje systematický a ucelený pohled na uvedenou problematiku. Primární snahou je postupné pokrytí sítě TEN-T a dalších významných tranzitních tahů. V následujících krocích však vyvstává požadavek na zlepšení prostorového rozmístění dobíjecí infrastruktury v blízkosti ostatních silničních tahů. Cílem je identifikace tzv. „bílých míst“, která nejsou pokryta dobíjecími stanicemi, přičemž prostřednictvím webové aplikace, která je k dispozici na www.cistadoprava.cz/mapy/ev je vyhodnoceno, kde a jak výkonná dobíjecí stanice by se měla instalovat.
Economical parameters
Důvodů proč rozvíjet veřejnou dobíjecí infrastrukturu koncepčně a systematicky je celá řada. Alokace dobíjecích stanic do oblastí, které jsou buď již dostatečně pokryty nebo s minimálními intenzitami dopravy nedává smysl ani jejich provozovatelům, ani uživatelům-motoristům. Pokud však budou při rozvoji dobíjecích bodů zohledněny dopravně inženýrské parametry, může z toho profitovat celá společnost. Metodika ve své části Predikce dobíjecích bodů zohledňuje v jednotlivých letech nejen počet, ale také výkon dobíjecích bodů. V on-line aplikaci www.cistadoprava.cz/mapy/ev jsou pak identifikovány a zobrazeny oblasti, kde a jak výkonnou veřejnou dobíjecí infrastrukturu budovat právě s ohledem na již stávající síť, tak na tzv. „bílá místa“.
Certification body designation
Ministerstvo dopravy
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů