All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Methodology for the development of charging infrastructure in the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F22%3AN0000061" target="_blank" >RIV/44994575:_____/22:N0000061 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.cdv.cz/metodiky/" target="_blank" >https://www.cdv.cz/metodiky/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Metodika rozvoje dobíjecí infrastruktury v ČR

  • Original language description

    V současné době sílí politický i společenský tlak na dlouhodobě udržitelnou dopravu, jejímž cílem je minimalizace negativních dopadů dopravy na životní prostředí. Normy pro emise CO2 pro nové osobní automobily se stále zpřísňují, a tak jednou z cest, jak tyto lokální emise snižovat, jsou elektromobily, které pomohou výrobcům snižovat flotilové emise. Tato vozidla však potřebují kvalitní veřejnou dobíjecí infrastrukturu, která bude vhodně rozmístěna po celé České republice. Z tohoto důvodu byla zpracována tato metodika, která se zaměřuje na koncepční rozvoj veřejné dobíjecí infrastruktury, přičemž zohledňuje dopravně inženýrské parametry. Hlavním výstupem metodiky je webová aplikace, která je veřejně přístupná na internetových stránkách Čistá doprava www.cistadoprava.cz/mapy/ev

  • Czech name

    Metodika rozvoje dobíjecí infrastruktury v ČR

  • Czech description

    V současné době sílí politický i společenský tlak na dlouhodobě udržitelnou dopravu, jejímž cílem je minimalizace negativních dopadů dopravy na životní prostředí. Normy pro emise CO2 pro nové osobní automobily se stále zpřísňují, a tak jednou z cest, jak tyto lokální emise snižovat, jsou elektromobily, které pomohou výrobcům snižovat flotilové emise. Tato vozidla však potřebují kvalitní veřejnou dobíjecí infrastrukturu, která bude vhodně rozmístěna po celé České republice. Z tohoto důvodu byla zpracována tato metodika, která se zaměřuje na koncepční rozvoj veřejné dobíjecí infrastruktury, přičemž zohledňuje dopravně inženýrské parametry. Hlavním výstupem metodiky je webová aplikace, která je veřejně přístupná na internetových stránkách Čistá doprava www.cistadoprava.cz/mapy/ev

Classification

  • Type

    N<sub>metS</sub> - Methodology approved by the given body of the state whose it is competency

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/CK02000267" target="_blank" >CK02000267: Development of public charging infrastructure in the context of providing transport services and considering traffic engineering parameters</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    Metodika rozvoje dobíjecí infrastruktury

  • Regulation ID

    MD-7555/2022-710/28

  • Technical parameters

    Hlavním cílem metodiky je poskytnout metodický postup pro koncepční budování veřejné dobíjecí infrastruktury v České republice, který představuje systematický a ucelený pohled na uvedenou problematiku. Primární snahou je postupné pokrytí sítě TEN-T a dalších významných tranzitních tahů. V následujících krocích však vyvstává požadavek na zlepšení prostorového rozmístění dobíjecí infrastruktury v blízkosti ostatních silničních tahů. Cílem je identifikace tzv. „bílých míst“, která nejsou pokryta dobíjecími stanicemi, přičemž prostřednictvím webové aplikace, která je k dispozici na www.cistadoprava.cz/mapy/ev je vyhodnoceno, kde a jak výkonná dobíjecí stanice by se měla instalovat.

  • Economical parameters

    Důvodů proč rozvíjet veřejnou dobíjecí infrastrukturu koncepčně a systematicky je celá řada. Alokace dobíjecích stanic do oblastí, které jsou buď již dostatečně pokryty nebo s minimálními intenzitami dopravy nedává smysl ani jejich provozovatelům, ani uživatelům-motoristům. Pokud však budou při rozvoji dobíjecích bodů zohledněny dopravně inženýrské parametry, může z toho profitovat celá společnost. Metodika ve své části Predikce dobíjecích bodů zohledňuje v jednotlivých letech nejen počet, ale také výkon dobíjecích bodů. V on-line aplikaci www.cistadoprava.cz/mapy/ev jsou pak identifikovány a zobrazeny oblasti, kde a jak výkonnou veřejnou dobíjecí infrastrukturu budovat právě s ohledem na již stávající síť, tak na tzv. „bílá místa“.

  • Certification body designation

    Ministerstvo dopravy

  • Date of certification

  • Method of use

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů