All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Device for evaluating the coefficient of longitudinal friction of the road surface

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F22%3AN0000097" target="_blank" >RIV/44994575:_____/22:N0000097 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0036/uv036630.pdf" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0036/uv036630.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zařízení pro vyhodnocení koeficientu podélného tření povrchu vozovky

  • Original language description

    Předkládané technické řešení je zaměřeno na zařízení pro vyhodnocení koeficientu tření povrchu vozovky. Toto zařízení umožňuje dostatečně přesně a rychle vyhodnotit koeficient podélného tření povrchu vozovky. Zařízení je rychle a jednoduše ustavené do měřící polohy. Pohon společně s koly zajišťuje tažení tělesa pro zkoušení vozovky s konstantní dostatečnou rychlostí, čímž eliminuje chybu měření způsobenou při tažení zařízení operátorem. Zařízení pro vyhodnocení koeficientu podélného tření povrchu vozovky, které zahrnuje siloměr, těleso pro zkoušení vozovky, držák tělesa pro zkoušení vozovky a tažné zařízení. Držák tělesa je spojen s jedním koncem siloměru. Druhý konec siloměru je spojen s tažným zařízením. Tažné zařízení zahrnuje rám, alespoň tři kola a pohon, který pohání alespoň jednoho z kol. Kola a pohon jsou uchycené k rámu. Siloměr může být mechanický, např. pružinový, či digitální. Slouží tedy k měření tažné síly, kterou tažné zařízení působí na držák tělesa s tělesem pro zkoušení při rozjezdu nebo při pohybu po vozovce. Držák tedy nemusí s pohonem být spojen žádnou jinou součástí. Spojení siloměru s tažným zařízením a/nebo držákem mohou být otočná. Plocha tělesa pro zkoušení, určená pro kontakt s vozovkou, může mít velikost například alespoň 100 cm2.

  • Czech name

    Zařízení pro vyhodnocení koeficientu podélného tření povrchu vozovky

  • Czech description

    Předkládané technické řešení je zaměřeno na zařízení pro vyhodnocení koeficientu tření povrchu vozovky. Toto zařízení umožňuje dostatečně přesně a rychle vyhodnotit koeficient podélného tření povrchu vozovky. Zařízení je rychle a jednoduše ustavené do měřící polohy. Pohon společně s koly zajišťuje tažení tělesa pro zkoušení vozovky s konstantní dostatečnou rychlostí, čímž eliminuje chybu měření způsobenou při tažení zařízení operátorem. Zařízení pro vyhodnocení koeficientu podélného tření povrchu vozovky, které zahrnuje siloměr, těleso pro zkoušení vozovky, držák tělesa pro zkoušení vozovky a tažné zařízení. Držák tělesa je spojen s jedním koncem siloměru. Druhý konec siloměru je spojen s tažným zařízením. Tažné zařízení zahrnuje rám, alespoň tři kola a pohon, který pohání alespoň jednoho z kol. Kola a pohon jsou uchycené k rámu. Siloměr může být mechanický, např. pružinový, či digitální. Slouží tedy k měření tažné síly, kterou tažné zařízení působí na držák tělesa s tělesem pro zkoušení při rozjezdu nebo při pohybu po vozovce. Držák tedy nemusí s pohonem být spojen žádnou jinou součástí. Spojení siloměru s tažným zařízením a/nebo držákem mohou být otočná. Plocha tělesa pro zkoušení, určená pro kontakt s vozovkou, může mít velikost například alespoň 100 cm2.

Classification

  • Type

    F<sub>uzit</sub> - Utility model

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Patent/design ID

    36630

  • Publisher

    CZ001 -

  • Publisher name

    Industrial Property Office

  • Place of publication

    Prague

  • Publication country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Date of acceptance

  • Owner name

    Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Brno, Líšeň, CZ

  • Method of use

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Usage type

    V - Výsledek je využíván vlastníkem