Use of higher harmonic generation and intermodulation of ultrasonic waves to detect corrosion damage of prestressing steel strands in bridge girders
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F22%3AN0000109" target="_blank" >RIV/44994575:_____/22:N0000109 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.ndt.net/search/docs.php3?id=27566" target="_blank" >https://www.ndt.net/search/docs.php3?id=27566</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití generování vyšších harmonických a intermodulace ultrazvukových vln k detekci korozního poškození předpínací ocelové výztuže v mostních nosnících
Original language description
NDE for Safety / Defektoskopie, Přerov, ČR, 8.-10.11.2022. e-Journal of Nondestructive Testing. Vol. 27(12). https://www.ndt.net/?id=27566 Práce byla realizována v rámci řešení projektu zaměřeného na nalezení vhodné metodiky pro detekci korozního napadení předpjaté ocelové výztuže v mostních konstrukcích. Složitost řešení této problematiky zpravidla vyžaduje využití kombinace vícero diagnostických metod. Jednou z těchto metod je nelineární ultrazvukové spektroskopie. Její nasazení je předpokládáno pro diagnostiku předem vytypovaných problematických oblastí nosníků, kde se provedou sondy pro vedení vlnovodu, zajišťující přímý kontakt budiče a snímače s vyšetřovaným lanem. Ověřovací měření bylo realizováno na nosnících typu I, zabudovaných v mostní konstrukci. Cílem práce bylo zvolit a ověřit vhodné nelineární metody, optimalizovat měřící aparaturu NUS a ověřit použití navržených vlnovodů. Testy byly realizovány na spodní části nosníků/podhledu mostní konstrukce. Dráhy předepnutých ocelových lan byly identifikovány pomocí georadaru, kontakt vlnovodů s lanem byl zajištěn pomocí sond. Měřením předcházela rozsáhlá laboratorní měření přepínacích ocelových lan podrobených různým stupňům působení zrychlené elektrochemické koroze. Pro hodnocení byl využíván jev harmonického zkreslení a intermodulace ultrazvukového signálu. Byla ověřena korelace výsledných parametrů (jejich rostoucí hodnota) s důsledky postupující koroze. Analýza výsledků měření na několika vybraných místech mostních nosníků nevykazovala změny charakterizující důsledky korozního napadení přepínací výztuže.
Czech name
Využití generování vyšších harmonických a intermodulace ultrazvukových vln k detekci korozního poškození předpínací ocelové výztuže v mostních nosnících
Czech description
NDE for Safety / Defektoskopie, Přerov, ČR, 8.-10.11.2022. e-Journal of Nondestructive Testing. Vol. 27(12). https://www.ndt.net/?id=27566 Práce byla realizována v rámci řešení projektu zaměřeného na nalezení vhodné metodiky pro detekci korozního napadení předpjaté ocelové výztuže v mostních konstrukcích. Složitost řešení této problematiky zpravidla vyžaduje využití kombinace vícero diagnostických metod. Jednou z těchto metod je nelineární ultrazvukové spektroskopie. Její nasazení je předpokládáno pro diagnostiku předem vytypovaných problematických oblastí nosníků, kde se provedou sondy pro vedení vlnovodu, zajišťující přímý kontakt budiče a snímače s vyšetřovaným lanem. Ověřovací měření bylo realizováno na nosnících typu I, zabudovaných v mostní konstrukci. Cílem práce bylo zvolit a ověřit vhodné nelineární metody, optimalizovat měřící aparaturu NUS a ověřit použití navržených vlnovodů. Testy byly realizovány na spodní části nosníků/podhledu mostní konstrukce. Dráhy předepnutých ocelových lan byly identifikovány pomocí georadaru, kontakt vlnovodů s lanem byl zajištěn pomocí sond. Měřením předcházela rozsáhlá laboratorní měření přepínacích ocelových lan podrobených různým stupňům působení zrychlené elektrochemické koroze. Pro hodnocení byl využíván jev harmonického zkreslení a intermodulace ultrazvukového signálu. Byla ověřena korelace výsledných parametrů (jejich rostoucí hodnota) s důsledky postupující koroze. Analýza výsledků měření na několika vybraných místech mostních nosníků nevykazovala změny charakterizující důsledky korozního napadení přepínací výztuže.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CK01000108" target="_blank" >CK01000108: New approaches in diagnosis of reinforcement of pre-stressed/post-tensioned concrete bridge beams</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů