Map of Noise Surfaces of the D1 Road Before and After Modernization
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F24%3A10001834" target="_blank" >RIV/44994575:_____/24:10001834 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mapa hlučnosti povrchů vozovky D1 před a po modernizaci
Original language description
Materiál "Mapa hlučnosti povrchů vozovky D1 před a po modernizaci" prezentuje mapy hlučnosti povrchů komunikace jednotlivých úseků dálnice D1 před a po modernizaci. Data byla sbírána v několika výzkumných projektech dynamickou metodou měření CPX. Jedná se konkrétně o následující mapové sady. Reálný stav hlučnosti části dálnice D1 před zahájením modernizace v roce 2013, rozdílové mapa hlučnosti před modernizací pro rok 2013 a 1 rok po modernizaci, a to v rozmezí po 1 dB a po 2 dB a rozdílové mapa hlučnosti před modernizací 2013 ke stavu k roku 2023, v rozmezí 1 dB a 2 dB.
Czech name
Mapa hlučnosti povrchů vozovky D1 před a po modernizaci
Czech description
Materiál "Mapa hlučnosti povrchů vozovky D1 před a po modernizaci" prezentuje mapy hlučnosti povrchů komunikace jednotlivých úseků dálnice D1 před a po modernizaci. Data byla sbírána v několika výzkumných projektech dynamickou metodou měření CPX. Jedná se konkrétně o následující mapové sady. Reálný stav hlučnosti části dálnice D1 před zahájením modernizace v roce 2013, rozdílové mapa hlučnosti před modernizací pro rok 2013 a 1 rok po modernizaci, a to v rozmezí po 1 dB a po 2 dB a rozdílové mapa hlučnosti před modernizací 2013 ke stavu k roku 2023, v rozmezí 1 dB a 2 dB.
Classification
Type
N<sub>map</sub> - Specialized map with scientific content
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
1836
Regulation ID
—
Technical parameters
Ředitelství silnic a dálnic ČR, Ing. Radek Kropelnický, předávací protokol ze dne 12. 4. 2024. Komplexní analýza historických surových dat z provedených měření z let 2013–2023 pořízených během výzkumných prací z různých VaV projektů - navazuje na dílčí mapy projektu KLAS. Vzniklé mapy Centrum dopravního výzkumu, v. v. i. předává Ředitelství silnic a dálnic ČR v souladu se závěry kontrolního dne na Ministerstvu dopravy ze dne 19.3.2024. Předán výsledek: • KŘIVÁNEK, V., a kol. Mapa hlučnosti povrchů vozovky D1 před a po modernizaci, Specializovaná mapa s odborným obsahem. Brno: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., 2024, 24 s. ISBN 978-80-88655-13-8. Mimo to jsou separátně předány samotné mapové výstupy ve formátu .png (obrázek velikosti 14033x9925 px, 600 dpi) a ve formátu škálovatelné vektorové grafiky .svg (vektorový obrázek, 600 dpi). Konkrétně se jedná o mapové výstupy: • Mapa reálného stavu hlučnosti části dálnice D1 před zahájením modernizace v roce 2013, Rozdílová mapa hlučnosti povrchu komunikace části dálnice D1 před rekonstrukcí pro rok 2013 a po rekonstrukci 1 rok od uvedení do provozu, po 1 dB, Rozdílová mapa hlučnosti povrchu komunikace části dálnice D1 před rekonstrukcí pro rok 2013 a po rekonstrukci 1 rok od uvedení do provozu, po 2 dB, Rozdílová mapa hlučnosti povrchu komunikace části dálnice D1 před rekonstrukcí pro rok 2013 a 2023, po 1 dB, Rozdílová mapa hlučnosti povrchu komunikace části dálnice D1 před rekonstrukcí pro rok 2013 a 2023, po 2 dB.
Economical parameters
Výsledek nebude primárně komerčně využíván. Vysoká celospolečenská relevance – je možné při měřeních v dalších letech výsledky srovnávat s výchozím akustickým stavem po modernizaci D1 a sledovat tak probíhající akustické změny. Hlavním přínosem této závěrečné sady mapových sad k modernizaci D1 je provedená kompletní a komplexní analýza akustického stavu povrchu dálnice D1 před započetím vlastní modernizace v roce 2013, obrázek 1. Je tak možné zcela jednoznačně, průkazně i názorně doložit, jak se změnil stav bezprostředně po modernizaci, obrázek 2 a 3, respektive jak se změnila hlučnost po deseti letech, tj. před modernizací k současné době (rok 2023), obrázek 4 a 5. Výsledná sada odborných specializovaných map představuje vizualizaci jednotného komplexního zpracování rozsáhlých dílčích dat, která byla zpracována v rámci několika výzkumných projektů v průběhu této modernizace a byla zpracována na žádost ŘSD a MD.
Certification body designation
—
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů