How did pandemic restrictions impact traffic safety on rural roads?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F24%3A10001835" target="_blank" >RIV/44994575:_____/24:10001835 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://online.obd.cz/id_publ/1837" target="_blank" >https://online.obd.cz/id_publ/1837</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jak ovlivnila pandemická omezení bezpečnost provozu v extravilánu?
Original language description
Šíření pandemie Covid-19 přineslo řadu omezení, která vedla ke změnám v dopravě a mobilitě. V naší studii jsme analyzovali vliv omezení na intenzitu, rychlost a bezpečnost dopravy u souboru extravilánových komunikací. Oproti předchozím studiím jsme využili delší časový rámec a dva zdroje dopravních dat (tradiční automatické sčítače dopravy – ASD a inovativní data z plovoucích vozidel – FCD), ale zejména jsme použili více faktorů ochoty řídit: nejen index omezení, ale také cenu pohonných hmot a povětrnostní podmínky. Vytvořené statistické modely potvrdily, že četnost nehod byla ovlivněna intenzitou a závažnost nehod byla ovlivněna intenzitou i rychlostí, přičemž intenzita i rychlost byly ovlivněny faktory ochoty řídit. Navíc se ukázalo, že intenzita i rychlost více reagovaly na povětrnostní podmínky než na samotný index omezení. Přínosná byla také kombinace dvou zdrojů dat, která prokázala specifickou vhodnost ASD pro modelování intenzity a FCD pro modelování rychlosti.
Czech name
Jak ovlivnila pandemická omezení bezpečnost provozu v extravilánu?
Czech description
Šíření pandemie Covid-19 přineslo řadu omezení, která vedla ke změnám v dopravě a mobilitě. V naší studii jsme analyzovali vliv omezení na intenzitu, rychlost a bezpečnost dopravy u souboru extravilánových komunikací. Oproti předchozím studiím jsme využili delší časový rámec a dva zdroje dopravních dat (tradiční automatické sčítače dopravy – ASD a inovativní data z plovoucích vozidel – FCD), ale zejména jsme použili více faktorů ochoty řídit: nejen index omezení, ale také cenu pohonných hmot a povětrnostní podmínky. Vytvořené statistické modely potvrdily, že četnost nehod byla ovlivněna intenzitou a závažnost nehod byla ovlivněna intenzitou i rychlostí, přičemž intenzita i rychlost byly ovlivněny faktory ochoty řídit. Navíc se ukázalo, že intenzita i rychlost více reagovaly na povětrnostní podmínky než na samotný index omezení. Přínosná byla také kombinace dvou zdrojů dat, která prokázala specifickou vhodnost ASD pro modelování intenzity a FCD pro modelování rychlosti.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Volume of the periodical
85
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
18-21
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—