Identification of key factors influencing tree-collision severity in the relation to Road Safety Strategy 2021-2023
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F24%3A10001856" target="_blank" >RIV/44994575:_____/24:10001856 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://online.obd.cz/id_publ/1858" target="_blank" >https://online.obd.cz/id_publ/1858</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Identifikace klíčových faktorů ovlivňující závažnost střetů se stromy ve vazbě na Strategii BESIP 2021-2023
Original language description
Střety se stromem se řadí k nejčetnějším typům střetů s pevnou překážkou a v silničním provozu také patří ke střetům nejzávažnějším, patří proto mezi klíčové ukazatele Strategie Besip 2021-2030. Z tohoto důvodu bylo hlavním cílem studie s využitím statistického modelování kvantifikovat vliv faktorů, které nejvýznamněji ovlivňují následky střetů mezi vozidlem a stromem a napomoci tak efektivnímu směrování opatření nejen na dopravní infrastruktuře. Pro účely studie byla využita data z Hloubkové analýzy dopravních nehod Centra dopravního výzkumu, v.v.i.. Datová základna Hloubkové analýzy nehod umožňuje komplexně analyzovat veškeré faktory, ovlivňující vznik, následky i průběh dopravních nehod, a to na celé soustavě člověk – vozidlo – dopravní prostor. Provedená analýza dokládá, že mezi faktory nejvýznamněji ovlivňující následky střetu se stromem se řadí střetová rychlost vozidla, průměr kmene a staří vozidla i denní doba, kdy k nehodě došlo.
Czech name
Identifikace klíčových faktorů ovlivňující závažnost střetů se stromy ve vazbě na Strategii BESIP 2021-2023
Czech description
Střety se stromem se řadí k nejčetnějším typům střetů s pevnou překážkou a v silničním provozu také patří ke střetům nejzávažnějším, patří proto mezi klíčové ukazatele Strategie Besip 2021-2030. Z tohoto důvodu bylo hlavním cílem studie s využitím statistického modelování kvantifikovat vliv faktorů, které nejvýznamněji ovlivňují následky střetů mezi vozidlem a stromem a napomoci tak efektivnímu směrování opatření nejen na dopravní infrastruktuře. Pro účely studie byla využita data z Hloubkové analýzy dopravních nehod Centra dopravního výzkumu, v.v.i.. Datová základna Hloubkové analýzy nehod umožňuje komplexně analyzovat veškeré faktory, ovlivňující vznik, následky i průběh dopravních nehod, a to na celé soustavě člověk – vozidlo – dopravní prostor. Provedená analýza dokládá, že mezi faktory nejvýznamněji ovlivňující následky střetu se stromem se řadí střetová rychlost vozidla, průměr kmene a staří vozidla i denní doba, kdy k nehodě došlo.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Volume of the periodical
85
Issue of the periodical within the volume
5
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
3
Pages from-to
25-27
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—