All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

A system for the measurement of road noise and bumps

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F24%3A10001925" target="_blank" >RIV/44994575:_____/24:10001925 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Systém pro měření hlučnosti a nerovností vozovek

  • Original language description

    Technické řešení spadá do oblasti měřicích zařízení pro měření proměnných parametrů povrchů vozovek, konkrétně do oblasti měření nerovností a hlučnosti. Nedostatky odděleného sběru dat (hluku a vibrací měřicího vozíku způsobené nerovnostmi vozovky) lze zajistit rozšířením stávajícího systému měření hlučnosti metodou CPX (pomocí měřicího přívěsu) přidáním senzorů vibrací na daný přívěs. Lze tak dosáhnout synchronního sběru dat obou těchto parametrů. Pro toto rozšíření lze s výhodou využít snímače vibrací, které mohou být připevněny na měřícím přívěsu pomocí montážních magnetů. Montážní magnety umožňují rychlou instalaci senzorů na přívěs a také lze díky nim jednoduše měnit polohu senzoru. Nevýhoda instalace vibračních senzorů pomocí montážních magnetů spočívá v tom, že při jízdě může docházet k drobnému pohybu magnetu po povrchu přívěsu. Přesné umístění magnetu na stejné místo při každém měření je důležité proto, aby měření bylo reprodukovatelné a naměřená data z různých měření bylo možné porovnat. Bylo by proto výhodné přijít s řešením, které by stabilizovalo montážní magnet na jednom místě přívěsu a zaručilo tak jeho umístění na stále stejném místě. Nedostatky řešení známých ze stavu techniky do jisté míry odstraňuje držák montážního magnetu.

  • Czech name

    Systém pro měření hlučnosti a nerovností vozovek

  • Czech description

    Technické řešení spadá do oblasti měřicích zařízení pro měření proměnných parametrů povrchů vozovek, konkrétně do oblasti měření nerovností a hlučnosti. Nedostatky odděleného sběru dat (hluku a vibrací měřicího vozíku způsobené nerovnostmi vozovky) lze zajistit rozšířením stávajícího systému měření hlučnosti metodou CPX (pomocí měřicího přívěsu) přidáním senzorů vibrací na daný přívěs. Lze tak dosáhnout synchronního sběru dat obou těchto parametrů. Pro toto rozšíření lze s výhodou využít snímače vibrací, které mohou být připevněny na měřícím přívěsu pomocí montážních magnetů. Montážní magnety umožňují rychlou instalaci senzorů na přívěs a také lze díky nim jednoduše měnit polohu senzoru. Nevýhoda instalace vibračních senzorů pomocí montážních magnetů spočívá v tom, že při jízdě může docházet k drobnému pohybu magnetu po povrchu přívěsu. Přesné umístění magnetu na stejné místo při každém měření je důležité proto, aby měření bylo reprodukovatelné a naměřená data z různých měření bylo možné porovnat. Bylo by proto výhodné přijít s řešením, které by stabilizovalo montážní magnet na jednom místě přívěsu a zaručilo tak jeho umístění na stále stejném místě. Nedostatky řešení známých ze stavu techniky do jisté míry odstraňuje držák montážního magnetu.

Classification

  • Type

    F<sub>uzit</sub> - Utility model

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/CK04000058" target="_blank" >CK04000058: Consideration of other influences reflected in the measured noise values of pavement surfaces in dynamic measurement</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Patent/design ID

    38 020

  • Publisher

    CZ001 -

  • Publisher name

    Industrial Property Office

  • Place of publication

    Prague

  • Publication country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Date of acceptance

  • Owner name

    Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.

  • Method of use

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence