Determination of the Classification Scale for the Variable Road Surface Parameter – Noise
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F24%3A10002066" target="_blank" >RIV/44994575:_____/24:10002066 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Stanovení klasifikační stupnice proměnného parametru vozovky - hlučnost
Original language description
Je zpracován návrh pro zahrnutí textace do vybraného technického předpisu / doporučení ŘSD k problematice postupu možné klasifikace proměnného parametru hlučnosti povrchu vozovky pozemní komunikace. Stanovení klasifikačních stupňů hlučnosti povrchů vozovek pozemní komunikace je založeno na výsledcích měření v souladu metodou CPX, která není závislá na intenzitě dopravního proudu. Okolní provoz tak neovlivňuje naměřené hodnoty. Postupuje se v souladu s platnou mezinárodní normou ISO 11819-2 a dle dalších souvisejících norem. Především s ustanovením ISO/TS 11819-3 ohledně využití definované referenční pneumatiky P1 a ISO/TS 13471-1 ohledně provádění teplotních korekcí. Na národní úrovni je hodnocení klasifikačních stupňů hlučnosti povrchů pozemní komunikace navázáno na "Technické kvalitativní podmínky staveb a pozemních komunikací, Kapitola 7 Hutněné asfaltové vrstvy" (TKP 7). V návrhu je zohledněn i připravovaný mezinárodní předpis v rámci expertní pracovní skupiny CEN TC 227 WG 5 TG 3 "Characterisation of the acoustic properties of road surfaces", kde jsou využity analýzy z měření a dílčí závěry výzkumného projektu TAČR č. CK02000121.
Czech name
Stanovení klasifikační stupnice proměnného parametru vozovky - hlučnost
Czech description
Je zpracován návrh pro zahrnutí textace do vybraného technického předpisu / doporučení ŘSD k problematice postupu možné klasifikace proměnného parametru hlučnosti povrchu vozovky pozemní komunikace. Stanovení klasifikačních stupňů hlučnosti povrchů vozovek pozemní komunikace je založeno na výsledcích měření v souladu metodou CPX, která není závislá na intenzitě dopravního proudu. Okolní provoz tak neovlivňuje naměřené hodnoty. Postupuje se v souladu s platnou mezinárodní normou ISO 11819-2 a dle dalších souvisejících norem. Především s ustanovením ISO/TS 11819-3 ohledně využití definované referenční pneumatiky P1 a ISO/TS 13471-1 ohledně provádění teplotních korekcí. Na národní úrovni je hodnocení klasifikačních stupňů hlučnosti povrchů pozemní komunikace navázáno na "Technické kvalitativní podmínky staveb a pozemních komunikací, Kapitola 7 Hutněné asfaltové vrstvy" (TKP 7). V návrhu je zohledněn i připravovaný mezinárodní předpis v rámci expertní pracovní skupiny CEN TC 227 WG 5 TG 3 "Characterisation of the acoustic properties of road surfaces", kde jsou využity analýzy z měření a dílčí závěry výzkumného projektu TAČR č. CK02000121.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CK02000121" target="_blank" >CK02000121: Determination of values of classification levels for evaluation of road surface noise in the Czech Republic</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů