Method of determination of residual life of a rail vehicle axle
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45274100%3A_____%2F19%3AN0000020" target="_blank" >RIV/45274100:_____/19:N0000020 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika stanovení zbytkové životnosti nápravy kolejového vozidla
Original language description
Metodika popisující způsob stanovení zbytkové životnosti nápravy kolejového vozidla na základě provozního měření mechanického napětí v kritických místech nápravy, únavových zkoušek nápravy v reálném měřítku a numerických výpočtů se zohledněním reprezentativního spektra provozního namáhání nápravy.
Czech name
Metodika stanovení zbytkové životnosti nápravy kolejového vozidla
Czech description
Metodika popisující způsob stanovení zbytkové životnosti nápravy kolejového vozidla na základě provozního měření mechanického napětí v kritických místech nápravy, únavových zkoušek nápravy v reálném měřítku a numerických výpočtů se zohledněním reprezentativního spektra provozního namáhání nápravy.
Classification
Type
N<sub>metS</sub> - Methodology approved by the given body of the state whose it is competency
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TH02010542" target="_blank" >TH02010542: Elimination of operational failures axles of rail vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
100-296/2019
Regulation ID
172/2019-710-VV/1
Technical parameters
Metodika popisuje způsob provozního měření s vyhodnocením naměřených napětí z hlediska provozní pevnosti, provedení únavových zkoušek a výpočet životnosti. Rozsah provozních měření je závislý na typu nápravy, zda se jedná o nápravu běžnou nebo hnací a také na typu kolejového vozidla.
Economical parameters
Jedná se především o snížení nákladů na schválení vozidla podle závazné evropské legislativy TSI LOC & PAS do provozu. Snížení nákladů se projeví u výrobců kolejových vozidel a úspora je v okolo 25 tis. EUR na typ vozidla.
Certification body designation
Ministerstvo dopravy, Nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů