Innovative traffic control system in cities based on new methods and types of input data - pilot operation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45274517%3A_____%2F17%3AN0000001" target="_blank" >RIV/45274517:_____/17:N0000001 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Inovativní systém řízení dopravy v intravilánu založených na nových metodách a typech vstupních dat - poloprovoz
Original language description
Na základě vstupních analýz a modelů byl proveden rozbor inovativních přístupů pro řízení dopravy v intravilánu a navržen vhodný řídicí algoritmus pro systém řízení dopravy. Tento algoritmus byl otestován ve vybraném SW prostředí pro ověření funkčnosti pro reálný provoz. Model taktéž byl ověřen na základě reálných dat z vytipované oblasti a byla nalezena vhodná metodika pro aplikaci řídicího systému dopravy v intravilánu. Výstupem byl pilotní projekt (poloprovoz) řízení dopravy v intravilánu včetně popisu a vyhodnocení.
Czech name
Inovativní systém řízení dopravy v intravilánu založených na nových metodách a typech vstupních dat - poloprovoz
Czech description
Na základě vstupních analýz a modelů byl proveden rozbor inovativních přístupů pro řízení dopravy v intravilánu a navržen vhodný řídicí algoritmus pro systém řízení dopravy. Tento algoritmus byl otestován ve vybraném SW prostředí pro ověření funkčnosti pro reálný provoz. Model taktéž byl ověřen na základě reálných dat z vytipované oblasti a byla nalezena vhodná metodika pro aplikaci řídicího systému dopravy v intravilánu. Výstupem byl pilotní projekt (poloprovoz) řízení dopravy v intravilánu včetně popisu a vyhodnocení.
Classification
Type
Z<sub>polop</sub> - Pilot plant
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020155" target="_blank" >TE01020155: Transport systems development centre</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
MOTION PP UH 2017
Numerical identification
—
Technical parameters
Algoritmus řízení dopravy byl úspěšně otestován a detailní popis i s vyhodnocením je k nahlédnutí na vyžádání. Obecně lze říci, že byl prokázán pozitivní vliv adaptivního řízení dopravy a to zejména na celkové zdržení vozidel v oblasti. Z nedostatků je nutné uvést někdy problematickou situaci ohledně koordinace křižovatek v hlavním směru. Se zaměřením na tuto oblast byl algoritmus dále laděn, je ale vždy nutné najít jistý kompromis nebo jasně definovat prioritu pro řízení, protože není nikdy možné současně minimalizovat zdržení vozidel zároveň na všech větvích.
Economical parameters
Dosažené výsledky mohou z ekonomického hlediska znamenat uspoření cestovních dob v součtu v celé oblasti řádově desítky minut denně a v kombinaci se snížením negativních dopadů (hluk, znečištění ovzduší) se může jednat o úsporu až 300 tis. Kč za jeden den.
Application category by cost
—
Owner IČO
45274517
Owner name
ELTODO, a.s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—