All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Accident map in connection to the road lighting

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45274517%3A_____%2F17%3AN0000004" target="_blank" >RIV/45274517:_____/17:N0000004 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/44994575:_____/17:N0000033

  • Result on the web

    <a href="http://opkon.eltodo.cz/mapa.html" target="_blank" >http://opkon.eltodo.cz/mapa.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Mapa nehodovosti v souvislosti s osvětlením

  • Original language description

    Interaktivní mapa představuje uživatelsky přívětivý nástroj pro identifikaci úseků s nedostatečným osvětlením nebo vysokým potenciálem pro vznik nehod v noci. Přístup k mapě je na stránkách http://opkon.eltodo.cz/mapa.html a je bezplatný. Osvětlení komunikace je v mapě ztvárněno pomocí třístupňové škály. Výsledky modelu jsou v mapě zobrazeny také pomocí třístupňové škály jako podíl nočních a denních nehod, který je vypočtený ze statistického modelu a je závislý na osvětlení komunikace. Vycházíme z dlouhodobého průměru podílu nočních a denních nehod v obou krajích, který se pohybuje kolem čísla 0,26 (viz Statistika nehodovosti PČR). V rámci projektu byly vybrány pouze průjezdní úseky silnic I. až III. třídy s nejvyšší nehodovostí v noci. Vzhledem k tomu, že mapa vychází se statistického modelu, ze kterého byly vyloučeny úseky s délkou menší jak 30 m a dále úseky s extrémními hodnotami osvětlenosti, nejsou všechny komunikace spojité a úseky na sebe nemusí nenavazovat. Mapa byla vypracována pro Moravskoslezský a Ústecký kraj a silniční síť v délce 524,5 km resp. 453 km po odstranění odlehlých hodnot. Mapa nehodovosti v souvislosti s osvětlením vycházela z dat naměřených vozidlem MOMOK. Ty byly následně implementovány do internetové aplikace spustitelné v jakémkoli webovém prohlížeči (tedy bez nutnosti instalace jakéhokoli SW). V této aplikaci jsou k dispozici informace o osvětlenosti na proměřených trasách. Osvětlenost je rozdělena na tři úrovně: • Předimenzovaná – hodnota osvětlenosti je o více jak 20 % vyšší než požaduje norma • Optimalizovaná – hodnota osvětlenosti se pohybuje v +- 20 % • Poddimenzovaná – hodnota osvětlenosti je o méně než 20 %

  • Czech name

    Mapa nehodovosti v souvislosti s osvětlením

  • Czech description

    Interaktivní mapa představuje uživatelsky přívětivý nástroj pro identifikaci úseků s nedostatečným osvětlením nebo vysokým potenciálem pro vznik nehod v noci. Přístup k mapě je na stránkách http://opkon.eltodo.cz/mapa.html a je bezplatný. Osvětlení komunikace je v mapě ztvárněno pomocí třístupňové škály. Výsledky modelu jsou v mapě zobrazeny také pomocí třístupňové škály jako podíl nočních a denních nehod, který je vypočtený ze statistického modelu a je závislý na osvětlení komunikace. Vycházíme z dlouhodobého průměru podílu nočních a denních nehod v obou krajích, který se pohybuje kolem čísla 0,26 (viz Statistika nehodovosti PČR). V rámci projektu byly vybrány pouze průjezdní úseky silnic I. až III. třídy s nejvyšší nehodovostí v noci. Vzhledem k tomu, že mapa vychází se statistického modelu, ze kterého byly vyloučeny úseky s délkou menší jak 30 m a dále úseky s extrémními hodnotami osvětlenosti, nejsou všechny komunikace spojité a úseky na sebe nemusí nenavazovat. Mapa byla vypracována pro Moravskoslezský a Ústecký kraj a silniční síť v délce 524,5 km resp. 453 km po odstranění odlehlých hodnot. Mapa nehodovosti v souvislosti s osvětlením vycházela z dat naměřených vozidlem MOMOK. Ty byly následně implementovány do internetové aplikace spustitelné v jakémkoli webovém prohlížeči (tedy bez nutnosti instalace jakéhokoli SW). V této aplikaci jsou k dispozici informace o osvětlenosti na proměřených trasách. Osvětlenost je rozdělena na tři úrovně: • Předimenzovaná – hodnota osvětlenosti je o více jak 20 % vyšší než požaduje norma • Optimalizovaná – hodnota osvětlenosti se pohybuje v +- 20 % • Poddimenzovaná – hodnota osvětlenosti je o méně než 20 %

Classification

  • Type

    N<sub>map</sub> - Specialized map with scientific content

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TD03000142" target="_blank" >TD03000142: The influence of public lighting on a traffic accidents</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    TD03000142-2017V003

  • Regulation ID

  • Technical parameters

    Webová mapová aplikace OPKON byla vytvořena v prostředí produktů ESRI ArcGIS for Desktop, ArcGIS for Server federovaný s Portal for ArcGIS a Web AppBuilder for ArcGIS (Developer Edition). Mapová služba obsahující tematické mapové vrstvy osvětlení a výsledku modelu vytvořená v prostředí Desktopu byla vypublikována na ArcGIS Server, kde z ní následně v prostředí Portalu byla vytvořena webová mapa, ve které byly definovány vyskakovací okna pro jednotlivé vrstvy, rozsah mapového okna, měřítkové řady, legenda a další. Samotná webová aplikace byla nad webovou mapou programována pomocí Web AppBuilderu, v jehož prostředí byla kromě grafického vzhledu nastavena i pokročilá funkcionalita aplikace – ovládací tlačítka pro zoom, posun mapového okna, přepínání vrstev v Seznamu mapových vrstev, definice Záložek, Měření vzdáleností a ploch, Sdílení a tisk, přepínání podkladové mapy a mnoho dalších. Byly podepsány souhlasné vyjádření k používání webové aplikace OPKON mezi Centrem dopravního výzkumu, v. v. i. a dvěmi násleudjícími městy: Ústí nad Labem, Ing. Dalibor Dařílek - vedoucí odboru dopravy a majetku Magistrátu města Ústí nad Labem, dne 14. 12. 2017 Teplice, Bc. Ivana Mullerová - vedoucí odboru dopravy, dne 21. 12. 2017

  • Economical parameters

    V případě využití tohoto výsledku v praxi může mít tento dílčí cíl i celospolečenské přínosy v podobě možných ušetřených lidských životů a omezení následků dopravní nehodovosti na pozemních komunikací. V případě dopravní nehody stát přichází o hospodářský přínos zraněné osoby a naopak musí vynakládat výdaje na její zdravotní a sociální zabezpečení, tzn. i v případě jediného ušetřeného života v souvislosti s tímto výsledkem, je celospolečenský přínos značný. Webová aplikace je veřejně dostupná.

  • Certification body designation

  • Date of certification

  • Method of use

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů