All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Modular mobile telematics system for various types of traffic closures - functional sample

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45274517%3A_____%2F19%3AN0000007" target="_blank" >RIV/45274517:_____/19:N0000007 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/44994575:_____/19:N0000148

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Modulární mobilní telematický systém pro různé typy dopravních uzavírek - funkční vzorek

  • Original language description

    Univerzální mobilní telematický systém pro různé typy dopravních uzavírek, který může být následně modifikován pro různé prvky nebo moduly, které mohou být skládány dle potřeby koncového uživatele do integrovaného celku s řídícími funkcemi. Systém integruje subsystémy jako jsou detektory (kamery, mikrovlnný radar), akční prvky (PDZ, ZPI), informační vozíky, ochranné boxy pro elektroniku, nosné konstrukce, SW moduly, modemy či napájecí systémy. Vlastní vývoj a testování probíhalo pro jeden navržený funkční vzorek.

  • Czech name

    Modulární mobilní telematický systém pro různé typy dopravních uzavírek - funkční vzorek

  • Czech description

    Univerzální mobilní telematický systém pro různé typy dopravních uzavírek, který může být následně modifikován pro různé prvky nebo moduly, které mohou být skládány dle potřeby koncového uživatele do integrovaného celku s řídícími funkcemi. Systém integruje subsystémy jako jsou detektory (kamery, mikrovlnný radar), akční prvky (PDZ, ZPI), informační vozíky, ochranné boxy pro elektroniku, nosné konstrukce, SW moduly, modemy či napájecí systémy. Vlastní vývoj a testování probíhalo pro jeden navržený funkční vzorek.

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TH02010800" target="_blank" >TH02010800: ImoSYS - Inovative mobile telematic system in the road traffic</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    TH02010800-2019V008

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Pro pilotní testování celého systému ImoSYS byl jako primární zobrazovací prvek určen informační vozík systému ImoSYS. V rámci pilotního ověření bylo provedeno kalibrování hardwarové a softwarové části systému ImoSYS. Systém je tvořen jako komplexní modulární systém, který lze využít při více druzích dopravních omezení. Byla provedena série testů, kde se ověřovaly jednotlivé komponenty systému, komunikace a zobrazení informací na ZPI. Celkem byly provedeny čtyři testy, pro zobrazení jednotlivých schémat. V rámci provedených testů byly nalezeny a odladěny chyby, na které se během jednotlivých testů přišlo. Během finálního testování se na jednom ZPI zobrazovala zpráva z jedné "uzavírky" podle reálných dat a na druhém se v cyklu podle syntetických dat střídala schémata z fiktivní "uzavírky“. Testování potvrdilo, že systém je připraven současně obsluhovat několik dopravních uzavírek nezávisle na sobě. Komunikace mezi SW pro konfiguraci a sledování stavu dopravy na objezdových trasách, který zpracovává FCD data a vytváří konkrétní podobu zpráv ke zobrazení na ZPI, a řídícím SW systému ImoSYS, který udílí pokyny konkrétním HW prvkům (informačním vozíkům) probíhá dle navržené konfigurace v otevřeném formátu JSON. Řídící SW zaznamená průběžně log o průběhu komunikace. Záznamy z logu slouží jako zpětná kontrola pro nastavení systému a potvrzení odesílaných a přijímaných informací, které se zobrazují na jednotlivých informačních vozících. .

  • Economical parameters

    Výstup bude nabízen obchodním partnerům, kteří řeší optimalizaci dopravního proudu v dopravních uzavírkách na silničních komunikacích v ČR i v zahraničí. Hlavními přínosy výsledku jsou celospolečenské dopady, kdy při použití modulárního systému pro dopravní uzavírky, mohou přinést významné úspory, kdy budou moci uživatelé lépe plánovat uzavírky a případné očekávané ztráty způsobené uzavírkou a kolonami vzniklými v jejím důsledku zohlednit při výběru zhotovitele. Zvýší se tak plynulost a bezpečnost silničního provozu při dopravních uzavírkách na silničních komunikacích. Dle provedených analýz harmonizace dopravního proudu zvyšuje kapacitu o přibližně 9 % v průměru, což při intenzitě dopravy na testované lokalitě vede k průměrnému snížení rizika kongesce o 45 %. To se v testu projevilo snížením doby trváním kolon v uzavírce na téměř polovinu (korelace hodnot je spíše náhodná, efekt zvýšení kapacity a snížení rizika vzniku kongesce je nelineární).

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    45274517

  • Owner name

    ELTODO, a.s.

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence

  • Licence fee requirement

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Web page