Modular mobile telematics system for various types of traffic closures - functional sample
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45274517%3A_____%2F19%3AN0000007" target="_blank" >RIV/45274517:_____/19:N0000007 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/44994575:_____/19:N0000148
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Modulární mobilní telematický systém pro různé typy dopravních uzavírek - funkční vzorek
Original language description
Univerzální mobilní telematický systém pro různé typy dopravních uzavírek, který může být následně modifikován pro různé prvky nebo moduly, které mohou být skládány dle potřeby koncového uživatele do integrovaného celku s řídícími funkcemi. Systém integruje subsystémy jako jsou detektory (kamery, mikrovlnný radar), akční prvky (PDZ, ZPI), informační vozíky, ochranné boxy pro elektroniku, nosné konstrukce, SW moduly, modemy či napájecí systémy. Vlastní vývoj a testování probíhalo pro jeden navržený funkční vzorek.
Czech name
Modulární mobilní telematický systém pro různé typy dopravních uzavírek - funkční vzorek
Czech description
Univerzální mobilní telematický systém pro různé typy dopravních uzavírek, který může být následně modifikován pro různé prvky nebo moduly, které mohou být skládány dle potřeby koncového uživatele do integrovaného celku s řídícími funkcemi. Systém integruje subsystémy jako jsou detektory (kamery, mikrovlnný radar), akční prvky (PDZ, ZPI), informační vozíky, ochranné boxy pro elektroniku, nosné konstrukce, SW moduly, modemy či napájecí systémy. Vlastní vývoj a testování probíhalo pro jeden navržený funkční vzorek.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TH02010800" target="_blank" >TH02010800: ImoSYS - Inovative mobile telematic system in the road traffic</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
TH02010800-2019V008
Numerical identification
—
Technical parameters
Pro pilotní testování celého systému ImoSYS byl jako primární zobrazovací prvek určen informační vozík systému ImoSYS. V rámci pilotního ověření bylo provedeno kalibrování hardwarové a softwarové části systému ImoSYS. Systém je tvořen jako komplexní modulární systém, který lze využít při více druzích dopravních omezení. Byla provedena série testů, kde se ověřovaly jednotlivé komponenty systému, komunikace a zobrazení informací na ZPI. Celkem byly provedeny čtyři testy, pro zobrazení jednotlivých schémat. V rámci provedených testů byly nalezeny a odladěny chyby, na které se během jednotlivých testů přišlo. Během finálního testování se na jednom ZPI zobrazovala zpráva z jedné "uzavírky" podle reálných dat a na druhém se v cyklu podle syntetických dat střídala schémata z fiktivní "uzavírky“. Testování potvrdilo, že systém je připraven současně obsluhovat několik dopravních uzavírek nezávisle na sobě. Komunikace mezi SW pro konfiguraci a sledování stavu dopravy na objezdových trasách, který zpracovává FCD data a vytváří konkrétní podobu zpráv ke zobrazení na ZPI, a řídícím SW systému ImoSYS, který udílí pokyny konkrétním HW prvkům (informačním vozíkům) probíhá dle navržené konfigurace v otevřeném formátu JSON. Řídící SW zaznamená průběžně log o průběhu komunikace. Záznamy z logu slouží jako zpětná kontrola pro nastavení systému a potvrzení odesílaných a přijímaných informací, které se zobrazují na jednotlivých informačních vozících. .
Economical parameters
Výstup bude nabízen obchodním partnerům, kteří řeší optimalizaci dopravního proudu v dopravních uzavírkách na silničních komunikacích v ČR i v zahraničí. Hlavními přínosy výsledku jsou celospolečenské dopady, kdy při použití modulárního systému pro dopravní uzavírky, mohou přinést významné úspory, kdy budou moci uživatelé lépe plánovat uzavírky a případné očekávané ztráty způsobené uzavírkou a kolonami vzniklými v jejím důsledku zohlednit při výběru zhotovitele. Zvýší se tak plynulost a bezpečnost silničního provozu při dopravních uzavírkách na silničních komunikacích. Dle provedených analýz harmonizace dopravního proudu zvyšuje kapacitu o přibližně 9 % v průměru, což při intenzitě dopravy na testované lokalitě vede k průměrnému snížení rizika kongesce o 45 %. To se v testu projevilo snížením doby trváním kolon v uzavírce na téměř polovinu (korelace hodnot je spíše náhodná, efekt zvýšení kapacity a snížení rizika vzniku kongesce je nelineární).
Application category by cost
—
Owner IČO
45274517
Owner name
ELTODO, a.s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Licence fee requirement
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Web page
—