Stump cutter P 56RX
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45479593%3A_____%2F20%3AN0000006" target="_blank" >RIV/45479593:_____/20:N0000006 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Fréza na pařezy P 56RX
Original language description
Projekt firmy Laski byl podán pod číslem projektu CZ.01.1.02/0.0/0.0/17_106/0012414 v roce 2017 s realizaci v letech 2018-2020. V rámci Operačního programu Podnikaní a inovace pro konkurenceschopnost, byl projekt vypracován pro inovaci nosných výrobků firmy: štěpkovače řady LS (LS 95 a LS 160), drážkovače, fréz na pařezy řady F a na nosiče nářadí NN. Výsledkem řešeného projektu jsou inovované prototypy strojů s výrazně nižší ekologickou stopou a řešící náhradu spalovacího motoru elektromotorem a akceptuji rozvíjející se směr elekromobility v komunální technice. Z uvedených návrhů a pokladů vložených v systému MSEU je zřejmé, že jde o ujasněnou koncepci neboť je to řešení nutné pro udržení konkurence schopnosti na trhu ve světě i v ČR. Věcná a časována přiměřenost byly dána plánem výroby prototypů štepkovačů řady LS v roce 2018, v roce 2019 inovace frézy na pařezy, drážkovače a nosiče nářadí NN. Plán výroby je ukončen v roce 2020 provozními zkouškami prototypů, současně byly také realizovány kroky k splnění směrnice EU o shodě (CE). Technické řešení, které bylo nové, bylo patentováno (patent č. 307031), inovace byla realizovaná podáním přihlášky vynálezu (PV 2019-655). Zabezpečení řešení projektu byla vytvořena skupina konstruktérů a řešitele elektro, časový harmonogram a postup byl řešen v rámci výroby prototypů, v roce 2019 a 2020 byla zpracování dílčí závěrečná zprava o výsledcích projektu. Výsledky realizace projektu a vyrobené prototyp jsou plně (ve 100 %) realizovány příjemcem podpory tj. f. LASKI. Fréza na pařezy P56 RX Fréza jako hnací jednotku používá moderní dieselový elektronicky řízený motor KOHLER KDI vybavený systémem vysokotlakého vstřikování paliva Common-Rail pro dosažení vyššího výkonu a točivého momentu a zároveň nižší spotřeby paliva. V rámci řešení projektu jde novou generaci dálkového ovládání, do něhož je integrován elektronický systém „ANTISTRESS“. Systém Antistress zajišťuje maximální využití potenciálu spalovacího motoru tím, že je motor provozován v optimálních otáčkách, pokud se zatížení přibliží na hranici přetížení, elektronika pomocí senzorů automaticky vyhodnotí a zastaví aktivní pohyb ramena s frézovacím kotoučem, uvolní záběr krokem zpět a znovu pokračuje po dosažení optimálních otáček. V další fázi vývoje bude následovat zástavba motoru KOHLER KDI 1903TCR s emisní normou EU STAGE V a US TIER 4 Final. Další stupeň snížení emisí výfukových plynů a komfortní dálkové ovládání přizpůsobené přímo pro ovládání frézy na pařezy má významný vliv na efektivní využití stroje v provozu s minimálními dopady na naše životní prostředí.
Czech name
Fréza na pařezy P 56RX
Czech description
Projekt firmy Laski byl podán pod číslem projektu CZ.01.1.02/0.0/0.0/17_106/0012414 v roce 2017 s realizaci v letech 2018-2020. V rámci Operačního programu Podnikaní a inovace pro konkurenceschopnost, byl projekt vypracován pro inovaci nosných výrobků firmy: štěpkovače řady LS (LS 95 a LS 160), drážkovače, fréz na pařezy řady F a na nosiče nářadí NN. Výsledkem řešeného projektu jsou inovované prototypy strojů s výrazně nižší ekologickou stopou a řešící náhradu spalovacího motoru elektromotorem a akceptuji rozvíjející se směr elekromobility v komunální technice. Z uvedených návrhů a pokladů vložených v systému MSEU je zřejmé, že jde o ujasněnou koncepci neboť je to řešení nutné pro udržení konkurence schopnosti na trhu ve světě i v ČR. Věcná a časována přiměřenost byly dána plánem výroby prototypů štepkovačů řady LS v roce 2018, v roce 2019 inovace frézy na pařezy, drážkovače a nosiče nářadí NN. Plán výroby je ukončen v roce 2020 provozními zkouškami prototypů, současně byly také realizovány kroky k splnění směrnice EU o shodě (CE). Technické řešení, které bylo nové, bylo patentováno (patent č. 307031), inovace byla realizovaná podáním přihlášky vynálezu (PV 2019-655). Zabezpečení řešení projektu byla vytvořena skupina konstruktérů a řešitele elektro, časový harmonogram a postup byl řešen v rámci výroby prototypů, v roce 2019 a 2020 byla zpracování dílčí závěrečná zprava o výsledcích projektu. Výsledky realizace projektu a vyrobené prototyp jsou plně (ve 100 %) realizovány příjemcem podpory tj. f. LASKI. Fréza na pařezy P56 RX Fréza jako hnací jednotku používá moderní dieselový elektronicky řízený motor KOHLER KDI vybavený systémem vysokotlakého vstřikování paliva Common-Rail pro dosažení vyššího výkonu a točivého momentu a zároveň nižší spotřeby paliva. V rámci řešení projektu jde novou generaci dálkového ovládání, do něhož je integrován elektronický systém „ANTISTRESS“. Systém Antistress zajišťuje maximální využití potenciálu spalovacího motoru tím, že je motor provozován v optimálních otáčkách, pokud se zatížení přibliží na hranici přetížení, elektronika pomocí senzorů automaticky vyhodnotí a zastaví aktivní pohyb ramena s frézovacím kotoučem, uvolní záběr krokem zpět a znovu pokračuje po dosažení optimálních otáček. V další fázi vývoje bude následovat zástavba motoru KOHLER KDI 1903TCR s emisní normou EU STAGE V a US TIER 4 Final. Další stupeň snížení emisí výfukových plynů a komfortní dálkové ovládání přizpůsobené přímo pro ovládání frézy na pařezy má významný vliv na efektivní využití stroje v provozu s minimálními dopady na naše životní prostředí.
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
—
OECD FORD branch
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EG17_106%2F0012414" target="_blank" >EG17_106/0012414: R and D of Laski ltd. from 2018 to 2020</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
P56RX
Numerical identification
—
Technical parameters
Fréza na pařezy P56RX Fréza jako hnací jednotku používá moderní dieselový elektronicky řízený motor KOHLER KDI vybavený systémem vysokotlakého vstřikování paliva Common-Rail pro dosažení vyššího výkonu a točivého momentu a zároveň nižší spotřeby paliva. V rámci řešení projektu jde novou generaci dálkového ovládání, do něhož je integrován elektronický systém „ANTISTRESS“. Systém Antistress zajišťuje maximální využití potenciálu spalovacího motoru tím, že je motor provozován v optimálních otáčkách, pokud se zatížení přiblíží na hranici přetížení, elektronika pomocí senzorů automaticky vyhodnotí a zastaví aktivní pohyb ramena s frézovacím kotoučem, uvolní záběr krokem zpět a znovu pokračuje po dosažení optimálních otáček. Zavedení do výroby: Fréza na pařezy P 56RX, 01. 01. 2020, vrátil se z předváděcí akce ve Francii a z Kanady
Economical parameters
Produkty projektu Aplikace v roce 2020 neměli podstatný vliv do ekonomických výsledků hospodaření firmy. U výrobků se připravuje rozjezd montáže sériové výroby v prvním čtvrtletí roku 2021. Na některé produkty jsou již pro firmu velice zajímavé objednávky ze zahraničí s dodacím termínem do konce března 2021. Jedná se o výrobky LS160A a to 5 kusů do Holandska, 7 kusů fréza P56 do Austrálie a Velké Británie. V roce 2020 byly vyrobeny prototypy všech předmětů projektu Aplikace, prototypy jsou ve firmě LaSKI a dlouhodobě se testují. Ověřovací série byla vyrobena u výrobků TR 120H, stroje z této série byly prodány do Polka a Ruska. Ekonomický přínos byl u výrobku P56RX, kdy ověřovací série 4 ks byla prodána do Velké Británie. Veškerý ekonomický přínos se projeví pro firmu od roku 2021.
Application category by cost
—
Owner IČO
45479593
Owner name
LASKI, s.r.o.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
—
Web page
—