Education and the Transition to Fatherhood in the Czech Republic: The Reflection of two Societal Contexts
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45773009%3A_____%2F19%3AN0000005" target="_blank" >RIV/45773009:_____/19:N0000005 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.sav.sk/journals/uploads/08210929Stastna%20-%20Kyzlinkova%204-2019.pdf" target="_blank" >https://www.sav.sk/journals/uploads/08210929Stastna%20-%20Kyzlinkova%204-2019.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.31577/sociologia.2019.51.4.18" target="_blank" >10.31577/sociologia.2019.51.4.18</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vzdělání a přechod k otcovství v České republice: reflexe dvou společenských kontextů
Original language description
Cílem článku je identifikovat, jakou úlohu sehrávalo vzdělání při přechodu k otcovství u českých mužů ve dvou časových etapách charakterizovaných odlišným politickým a společenským režimem - období socialismu od r. 1960 do r. 1989 a přechodové a popřechodové obdo od r. 1990 do r. 2008. Používáme data získaná z českého šetření Generace a gender (2008) a metody modelování historie událostí. Vliv vzdělání je studován z hlediska jeho interakce s různými dalšími charakteristikami jednotlivce. Analýza odhalila, že reprodukční chování se liší v závislosti na úrovni vzdělání s ohledem na různé podskupiny, jak jsou definovány např. statutem partnerství nebo složením rodiny. Cílem studie je rozšířit debatu o vlivu vzdělání na plodnost zavedením aspektu mužského reprodukčního chování.
Czech name
Vzdělání a přechod k otcovství v České republice: reflexe dvou společenských kontextů
Czech description
Cílem článku je identifikovat, jakou úlohu sehrávalo vzdělání při přechodu k otcovství u českých mužů ve dvou časových etapách charakterizovaných odlišným politickým a společenským režimem - období socialismu od r. 1960 do r. 1989 a přechodové a popřechodové obdo od r. 1990 do r. 2008. Používáme data získaná z českého šetření Generace a gender (2008) a metody modelování historie událostí. Vliv vzdělání je studován z hlediska jeho interakce s různými dalšími charakteristikami jednotlivce. Analýza odhalila, že reprodukční chování se liší v závislosti na úrovni vzdělání s ohledem na různé podskupiny, jak jsou definovány např. statutem partnerství nebo složením rodiny. Cílem studie je rozšířit debatu o vlivu vzdělání na plodnost zavedením aspektu mužského reprodukčního chování.
Classification
Type
J<sub>imp</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the Web of Science database
CEP classification
—
OECD FORD branch
50401 - Sociology
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA15-14736S" target="_blank" >GA15-14736S: Fatherhood and Motherhood in the Contexts of Labour Market and Social Policy</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sociológia
ISSN
0049-1225
e-ISSN
—
Volume of the periodical
51
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
27
Pages from-to
393-419
UT code for WoS article
000482033000003
EID of the result in the Scopus database
—