All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Educational competencies of university teachers for distance education

Result description

The article comments the state running of applications distance education on the universities in Czech republic. Describe to positives and risks of this educational method and the potentional for the area of the educational activities of the university.Main focus is centralised on the life-long education or specifity of the education of adult employed people. The contribution analysed the role of pedagogue in the distance education and related educational competencies of university teachers.

Keywords

educational competencydistance educationeducation of adultsuniversity teacher

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Edukační kompetence akademických pracovníků pro distanční vzdělávání

  • Original language description

    Příspěvek komentuje stav aplikace distančního vzdělávání na vysokých školáchv ČR, popisuje přednosti a rizika této formy vzdělávání a její potenciál pro oblast činnosti vysoké školy. Soustřeďuje se zejména na oblast tzv. celoživotního vzdělávání respektive na specifika vzdělávacích aktivit pro dospělé, ekonomicky aktivní jedince. Analyzuje úlohu pedagoga při distančním vzdělávání a s tím spojené edukační kompetence akademických pracovníků.

  • Czech name

    Edukační kompetence akademických pracovníků pro distanční vzdělávání

  • Czech description

    Příspěvek komentuje stav aplikace distančního vzdělávání na vysokých školáchv ČR, popisuje přednosti a rizika této formy vzdělávání a její potenciál pro oblast činnosti vysoké školy. Soustřeďuje se zejména na oblast tzv. celoživotního vzdělávání respektive na specifika vzdělávacích aktivit pro dospělé, ekonomicky aktivní jedince. Analyzuje úlohu pedagoga při distančním vzdělávání a s tím spojené edukační kompetence akademických pracovníků.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Nové paradigma v kurikulu vzdělávání dospělých

  • ISBN

    978-80-87306-04-8

  • Number of pages of the result

    10

  • Pages from-to

  • Number of pages of the book

    344

  • Publisher name

    Educa Service

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter

Basic information

Result type

C - Chapter in a specialist book

C

CEP

AM - Pedagogy and education

Year of implementation

2009