Educational competencies of university teachers for distance education
Result description
The article comments the state running of applications distance education on the universities in Czech republic. Describe to positives and risks of this educational method and the potentional for the area of the educational activities of the university.Main focus is centralised on the life-long education or specifity of the education of adult employed people. The contribution analysed the role of pedagogue in the distance education and related educational competencies of university teachers.
Keywords
educational competencydistance educationeducation of adultsuniversity teacher
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Edukační kompetence akademických pracovníků pro distanční vzdělávání
Original language description
Příspěvek komentuje stav aplikace distančního vzdělávání na vysokých školáchv ČR, popisuje přednosti a rizika této formy vzdělávání a její potenciál pro oblast činnosti vysoké školy. Soustřeďuje se zejména na oblast tzv. celoživotního vzdělávání respektive na specifika vzdělávacích aktivit pro dospělé, ekonomicky aktivní jedince. Analyzuje úlohu pedagoga při distančním vzdělávání a s tím spojené edukační kompetence akademických pracovníků.
Czech name
Edukační kompetence akademických pracovníků pro distanční vzdělávání
Czech description
Příspěvek komentuje stav aplikace distančního vzdělávání na vysokých školáchv ČR, popisuje přednosti a rizika této formy vzdělávání a její potenciál pro oblast činnosti vysoké školy. Soustřeďuje se zejména na oblast tzv. celoživotního vzdělávání respektive na specifika vzdělávacích aktivit pro dospělé, ekonomicky aktivní jedince. Analyzuje úlohu pedagoga při distančním vzdělávání a s tím spojené edukační kompetence akademických pracovníků.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Nové paradigma v kurikulu vzdělávání dospělých
ISBN
978-80-87306-04-8
Number of pages of the result
10
Pages from-to
—
Number of pages of the book
344
Publisher name
Educa Service
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—
Basic information
Result type
C - Chapter in a specialist book
CEP
AM - Pedagogy and education
Year of implementation
2009