All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The practice of distance education at a higher education institution

Result description

The distance form of education has been practised for several years at the J. A. Komensky University Prague. Particularly within the frame of the master´s studies and that, so far, in one course only. The experience within distance form of study is therefore restricted, however, with the advantage of the course being fully realised according to the pedagogical principles of DE and therefore it is possible to verify the possibilities of their realization and the attitudes of students. We will attempt tosummarize the experience based on analysis of students´ evaluation which has been realised in two successive years. The goal of this article is to evaluate the situation of distance education under the frame of higher education study programme, which isstudied predominantly by adult employed individuals, find out and analyse their subjective opinions, and poinf out the foremost advantages and disadvantages of such form of study from their point of wiew.

Keywords

distance educationadult educationhigher educationquality of distance educationadvantages and disadvantages distance form of studystudent´s evaluation

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Praxe distančního vzdělávání na vysoké škole

  • Original language description

    Distanční forma vzdělávání je již několik let realizována na Univerzitě J. A. Komenského Praha. Děje se tak v rámci navazujícího magisterského studijního programu, zatím pouze v jednom studijním předmětu. Zkušenosti s realizací distančního studia jsou tedy doposud omezené, výhodou však je, že předmět je realizován plně podle pedagogických zásad distančního vzdělávání a můžeme si tak ověřit možnosti jejich aplikace a přístup studentů. Pokusíme se shrnout zkušenosti na základe analýzy hodnocení studentů,které bylo ve dvou po sobě jdoucích letech realizováno. Cílem příspěvku je posoudit situaci s realizací standardního distančního vzdělávání v rámci vysokoškolského studijního programu, který studují převážně dospělí zaměstnaní jedinci, zjistit a analyzovat jejich subjektivní názory a vytipovat největší výhody a nevýhody této formy studia z pohledu samotných studujících.

  • Czech name

    Praxe distančního vzdělávání na vysoké škole

  • Czech description

    Distanční forma vzdělávání je již několik let realizována na Univerzitě J. A. Komenského Praha. Děje se tak v rámci navazujícího magisterského studijního programu, zatím pouze v jednom studijním předmětu. Zkušenosti s realizací distančního studia jsou tedy doposud omezené, výhodou však je, že předmět je realizován plně podle pedagogických zásad distančního vzdělávání a můžeme si tak ověřit možnosti jejich aplikace a přístup studentů. Pokusíme se shrnout zkušenosti na základe analýzy hodnocení studentů,které bylo ve dvou po sobě jdoucích letech realizováno. Cílem příspěvku je posoudit situaci s realizací standardního distančního vzdělávání v rámci vysokoškolského studijního programu, který studují převážně dospělí zaměstnaní jedinci, zjistit a analyzovat jejich subjektivní názory a vytipovat největší výhody a nevýhody této formy studia z pohledu samotných studujících.

Classification

  • Type

    Jx - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Andragogická revue

  • ISSN

    1804-1698

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    3

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    5-17

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

Basic information

Result type

Jx - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

Jx

CEP

AM - Pedagogy and education

Year of implementation

2011