Special Pedagogical Practice in Tertiary Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F14%3A%230000182" target="_blank" >RIV/46358978:_____/14:#0000182 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Speciálněpedagogická praxe ve vysokoškolském studiu
Original language description
Publikace Speciálněpedagogická praxe ve vysokoškolském studiu reaguje na vzrůstající význam odborné praxe v profesní přípravě pracovníků v pomáhajících profesích. V rámci projektu zaměřeného na podporu praxí studentů oboru speciální pedagogika realizovali autoři kvalitativně konstruované šetření, ve kterém prostřednictvím ohniskových skupin zjišťovali názory pracovníků šesti speciálněpedagogických institucí na vybrané aspekty studentských praxí i potencionální oblasti rozvoje těchto praxí. V první částipublikace jsou prezentovány poznatky z tohoto šetření, které prokázalo, že praxe studentů mají své jasné přínosy (a to nejen pro studenty, ale i pro provázející pedagogy a pro žáky, se kterými praktikující studenti pracují), ale zároveň i své slabé stránky a nedostatky, se kterými je potřeba do budoucna dále pracovat. Druhá část publikace obsahuje metodický text, který vychází z poznatků z výzkumného šetření a který by měl být studentům vodítkem na jejich nové cestě k praxi.
Czech name
Speciálněpedagogická praxe ve vysokoškolském studiu
Czech description
Publikace Speciálněpedagogická praxe ve vysokoškolském studiu reaguje na vzrůstající význam odborné praxe v profesní přípravě pracovníků v pomáhajících profesích. V rámci projektu zaměřeného na podporu praxí studentů oboru speciální pedagogika realizovali autoři kvalitativně konstruované šetření, ve kterém prostřednictvím ohniskových skupin zjišťovali názory pracovníků šesti speciálněpedagogických institucí na vybrané aspekty studentských praxí i potencionální oblasti rozvoje těchto praxí. V první částipublikace jsou prezentovány poznatky z tohoto šetření, které prokázalo, že praxe studentů mají své jasné přínosy (a to nejen pro studenty, ale i pro provázející pedagogy a pro žáky, se kterými praktikující studenti pracují), ale zároveň i své slabé stránky a nedostatky, se kterými je potřeba do budoucna dále pracovat. Druhá část publikace obsahuje metodický text, který vychází z poznatků z výzkumného šetření a který by měl být studentům vodítkem na jejich nové cestě k praxi.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7452-100-3
Number of pages
74
Publisher name
UNIVERZITA JANA AMOSE KOMENSKÉHO PRAHA
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—