Contemporary strenghts and weaknesses of citizenship education in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F19%3A00000063" target="_blank" >RIV/46358978:_____/19:00000063 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Současné silné a slabé stránky občanského vzdělávání v ČR
Original language description
Občanské vzdělávání patří k tradiční součásti vzdělávání dospělých a v československém prostoru má bohatou historickou tradici již od roku 1919. Současní autoři, tuzemské a evropské organizace, resp. dokumenty zabývající se občanským vzděláváním, se opírají o tradiční hodnoty a ideály občanské společnosti, zejména osobní angažovanost, soudržnost a vzdělanost. Podle těchto hodnot je potřebné rozvíjet participativní kompetence občanů na veřejném životě. Cílem příspěvku je tak představit vybrané české i zahraniční strategické dokumenty vztahující se k občanskému vzdělávání, přiblížit indikátory aktivního občanství včetně kompetencí, které se dají využít v běžném občanském, ale také zájmovém nebo profesním životě. Náplní příspěvku je také přiblížit tzv. biodromální přístup ve vztahu k občanskému vzdělávání jako relevantní součásti celoživotního učení. Příspěvek uzavírá popis silných a slabých stránek občanského vzdělávání s reflexí nad osobní odpovědností k rozvíjení občanských kompetencí v soukromém životě, rodině, práci, komunitě či regionu, kde jako občané žijeme.
Czech name
Současné silné a slabé stránky občanského vzdělávání v ČR
Czech description
Občanské vzdělávání patří k tradiční součásti vzdělávání dospělých a v československém prostoru má bohatou historickou tradici již od roku 1919. Současní autoři, tuzemské a evropské organizace, resp. dokumenty zabývající se občanským vzděláváním, se opírají o tradiční hodnoty a ideály občanské společnosti, zejména osobní angažovanost, soudržnost a vzdělanost. Podle těchto hodnot je potřebné rozvíjet participativní kompetence občanů na veřejném životě. Cílem příspěvku je tak představit vybrané české i zahraniční strategické dokumenty vztahující se k občanskému vzdělávání, přiblížit indikátory aktivního občanství včetně kompetencí, které se dají využít v běžném občanském, ale také zájmovém nebo profesním životě. Náplní příspěvku je také přiblížit tzv. biodromální přístup ve vztahu k občanskému vzdělávání jako relevantní součásti celoživotního učení. Příspěvek uzavírá popis silných a slabých stránek občanského vzdělávání s reflexí nad osobní odpovědností k rozvíjení občanských kompetencí v soukromém životě, rodině, práci, komunitě či regionu, kde jako občané žijeme.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Vzdelávanie dospelých v minulosti a dnes
ISBN
9788071213604
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
50-58
Publisher name
Národné osvetové centrum, Asociace institucí vzdělávání dospělých
Place of publication
Bratislava
Event location
Praha
Event date
Feb 7, 2019
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—