Current problems of vocational adult education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F22%3A00000219" target="_blank" >RIV/46358978:_____/22:00000219 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.ceua.cz/_files/ugd/ddd14b_8844e34a6ddf4b2bb11ab31b5d9c5b6f.pdf" target="_blank" >https://www.ceua.cz/_files/ugd/ddd14b_8844e34a6ddf4b2bb11ab31b5d9c5b6f.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Aktuální problémy profesního vzdělávání dospělých
Original language description
Rychlost změn v ekonomice a v technologiích, digitalizace a automatizace podnikových procesů vede ke zvýšeným požadavkům na vzdělávání zaměstnanců. Významně se zvyšují nároky na rozvoj profesních, měkkých kompetencí (soft skills) a aktuálně se důraz klade i na rozvoj digitálních kompetencí zaměstnanců. Pro rozvoj vzdělávání dospělých je mimořádně důležitý aplikovaný výzkum. V této souvislosti jsou v příspěvku prezentovány výsledky empirického šetření, jehož cílem bylo zjistit postoje respondentů na vybrané aspekty profesního vzdělávání dospělých. Výzkum prokázal, že respondenti (n = 130) považují profesní vzdělávání za důležité, přičemž preferují propojení vzdělávání na praxi. Dále při dosahování vzdělávacích cílů preferují kombinaci tradičních a aktivizačních metod na bázi zážitkového učení. Kromě rozvoje profesních kompetencí považují za důležité rozvíjet kompetence sociální, komunikační a digitální. Zejména respondenti s praxí delší než 30 let považují za nejdůležitější sociální kompetence.
Czech name
Aktuální problémy profesního vzdělávání dospělých
Czech description
Rychlost změn v ekonomice a v technologiích, digitalizace a automatizace podnikových procesů vede ke zvýšeným požadavkům na vzdělávání zaměstnanců. Významně se zvyšují nároky na rozvoj profesních, měkkých kompetencí (soft skills) a aktuálně se důraz klade i na rozvoj digitálních kompetencí zaměstnanců. Pro rozvoj vzdělávání dospělých je mimořádně důležitý aplikovaný výzkum. V této souvislosti jsou v příspěvku prezentovány výsledky empirického šetření, jehož cílem bylo zjistit postoje respondentů na vybrané aspekty profesního vzdělávání dospělých. Výzkum prokázal, že respondenti (n = 130) považují profesní vzdělávání za důležité, přičemž preferují propojení vzdělávání na praxi. Dále při dosahování vzdělávacích cílů preferují kombinaci tradičních a aktivizačních metod na bázi zážitkového učení. Kromě rozvoje profesních kompetencí považují za důležité rozvíjet kompetence sociální, komunikační a digitální. Zejména respondenti s praxí delší než 30 let považují za nejdůležitější sociální kompetence.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Manažer
ISSN
1803-5213
e-ISSN
1803-9324
Volume of the periodical
15. ročník
Issue of the periodical within the volume
Mimořádne číslo
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
149-158
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—