Analysis of causes of undesirable dynamic behaviour of hydrodynamic cylinders actuating by harmonic signal
Result description
The harmonic signal is used for identifying the quality of dampers. For the signal course velocity it is important to have minimal deviation from the harmonic course. Hydrodynamic forcing cylinders, driven by servo valves actuating by harmonic signal, arusually used for this purpose. The experimental analyses have proved substantial velocity distortion of the forcing cylinder piston rod compared to the actuating harmonic signal. Harmonic analyses have shown systematic representation of the 3rd harmoniccomponent in the velocity of the piston rod. The aim of this paper is to find out the origin of upper harmonic components by simulation, specially the 3rd harmonic, and to analyse possible causes of its origin.
Keywords
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
ANALÝZA PŘÍČIN NEŽÁDOUCÍHO DYNAMICKÉHO CHOVÁNÍ PŘÍMOČARÝCH HYDROMOTORŮ PŘI BUZENÍ HARMONICKÝM SIGNÁLEM
Original language description
Při identifikaci vlastností tlumičů se používá harmonický signál, u kterého je důležité, aby jeho průběh v rychlosti měl minimální odchylku od harmonického průběhu. K tomuto účelu se jako výkonové prvky používají přímočaré hydromotory řízené servoventilybuzené harmonickým signálem. Experimentální měření prokázalo značné zkreslení rychlosti pístnice hydromotoru oproti vstupnímu harmonickému signálu. Harmonické analýzy ukázaly systematické zastoupení třetí harmonické složky v rychlosti pístnice. Cílem přípěvku je odhalit simulací vznik škodlivých vyšších harmonických složek, převážně třetí harmonické složky, a analyzovat možné příčiny jejich vzniku.
Czech name
ANALÝZA PŘÍČIN NEŽÁDOUCÍHO DYNAMICKÉHO CHOVÁNÍ PŘÍMOČARÝCH HYDROMOTORŮ PŘI BUZENÍ HARMONICKÝM SIGNÁLEM
Czech description
Při identifikaci vlastností tlumičů se používá harmonický signál, u kterého je důležité, aby jeho průběh v rychlosti měl minimální odchylku od harmonického průběhu. K tomuto účelu se jako výkonové prvky používají přímočaré hydromotory řízené servoventilybuzené harmonickým signálem. Experimentální měření prokázalo značné zkreslení rychlosti pístnice hydromotoru oproti vstupnímu harmonickému signálu. Harmonické analýzy ukázaly systematické zastoupení třetí harmonické složky v rychlosti pístnice. Cílem přípěvku je odhalit simulací vznik škodlivých vyšších harmonických složek, převážně třetí harmonické složky, a analyzovat možné příčiny jejich vzniku.
Classification
Type
Jx - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
BK - Liquid mechanics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Hydraulika a pneumatika
ISSN
1335-5171
e-ISSN
—
Volume of the periodical
—
Issue of the periodical within the volume
2005
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
3
Pages from-to
1-3
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—
Result type
Jx - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP
BK - Liquid mechanics
Year of implementation
2005