Operation of ŠA 1,2 HTP engine on CNG, fuel system Sequent Fastness
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F08%3A%230000173" target="_blank" >RIV/46747885:24210/08:#0000173 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Provoz motoru ŠA 1,2 HTP na CNG, palivový systém Sequent Fastness
Original language description
V laboratoři Katedry vozidel a motorů na TUL byl testován provoz motoru ŠA 1,2 HTP na plynné palivo CNG. Pro tento účel byl vybrán palivový systém Sequent Fastness od firmy BRC, jehož dealeři jej nabízejí v České republice. Na přestavěném motoru byly měřeny výkonové a emisní parametry. Cílem měření bylo ověření funkčního motoru a získání dat pro porovnání paliva CNG s benzínem. Palivový systém měl podporu speciálního diagnostického softwaru. Bylo možno jej použít pro diagnostiku, kalibraci a optimalizaci parametrů v ECU pro CNG. Příspěvek hlavně obsahuje popis problémů, které vznikly během zprovozňování motoru na palivo CNG a které by se mohly vyskytnout i během sériového provozu. Příspěvek dále ukazuje strategii funkce ECU pro CNG a její spolupráci spůvodní benzinovou jednotkou.
Czech name
Provoz motoru ŠA 1,2 HTP na CNG, palivový systém Sequent Fastness
Czech description
V laboratoři Katedry vozidel a motorů na TUL byl testován provoz motoru ŠA 1,2 HTP na plynné palivo CNG. Pro tento účel byl vybrán palivový systém Sequent Fastness od firmy BRC, jehož dealeři jej nabízejí v České republice. Na přestavěném motoru byly měřeny výkonové a emisní parametry. Cílem měření bylo ověření funkčního motoru a získání dat pro porovnání paliva CNG s benzínem. Palivový systém měl podporu speciálního diagnostického softwaru. Bylo možno jej použít pro diagnostiku, kalibraci a optimalizaci parametrů v ECU pro CNG. Příspěvek hlavně obsahuje popis problémů, které vznikly během zprovozňování motoru na palivo CNG a které by se mohly vyskytnout i během sériového provozu. Příspěvek dále ukazuje strategii funkce ECU pro CNG a její spolupráci spůvodní benzinovou jednotkou.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník z 34. Mezinárodní vědecké konference kateder dopravních, manipulačních, stavebních a zemědělských strojů 2008
ISBN
978-80-248-1820-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
—
Publisher name
—
Place of publication
Kravaře, Ostrava
Event location
Kravaře, Ostrava
Event date
Jan 1, 2008
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—