The fine particulate matter emissions challenge: Technological improvements vs. growth in transport intensity.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F08%3A%230000182" target="_blank" >RIV/46747885:24210/08:#0000182 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
The fine particulate matter emissions challenge: Technological improvements vs. growth in transport intensity.
Original language description
Technological solutions implemented to reduce the negative effects of diesel particulate matter on human health by dramatic reduction in particulate matter emissions have fallen short of their expectations. The total mass of particulate matter during standard emissions tests has been reduced, but real-world emissions and the number of relatively dangerous particles in the tens of nm range have not decreased commensurably. Rising traffic intensity increases particulate matter emissions not only by increased vehicle-km traveled, but also by increased occurrence of traffic congestion, which is associated with conditions which are often not optimal for the advanced emissions-reduction technologies.
Czech name
Problém emisí velmi jemných částic z dopravy: Stačí nové technologie vyrovnat nárůst intenzity dopravy?
Czech description
Technická řešení přijatá jako opatření ke snížení negativních vlivů emisí částic ze spalovacích motorů na lidské zdraví nepřinášejí očekávaný účinek. Snížila se celková hmotnost emitovaných částic během homologačních zkoušek, ale již méně počet částic, nebo částice ve skutečném reálném provozu. Nárůst intenzity dopravy vyvolává nejen více najetých kilometrů, ale i častější dopravní zácpy, které přinášejí poměrně značně nevýhodné podmínky pro funkci pokročilých technologií.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
DI - Pollution and air control
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA101%2F08%2F1717" target="_blank" >GA101/08/1717: Optimization of combustion of vegetable oil in diesel engines</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Advances in Automotive Engineering.
ISBN
978-80-7399-496-9
Number of pages of the result
9
Pages from-to
—
Number of pages of the book
200
Publisher name
VÚT Brno
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—