Electromechanical system of vehicle steering with independent directional swivel of wheels
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F11%3A%230002605" target="_blank" >RIV/46747885:24210/11:#0002605 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0022/uv022389.pdf" target="_blank" >http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0022/uv022389.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Elektromechanický systém řízení vozidla s nezávislým směrovým natáčením kol
Original language description
Přídavný elektromotor otáčí přes drážkovaný náboj drážkovanou maticí, přičemž drážkovaná matice má na jedné straně levý a druhé straně pravý závit. Při otáčení drážkovanou maticí jedním směrem dochází k zvětšování úhlu směrového natočení kola na jedné straně spojovací tyče vůči úhlu směrového natočení kola na druhé straně spojovací tyče. Při otáčení drážkovanou maticí druhým směrem dochází k zmenšování úhlu směrového natočení kola na jedné straně spojovací tyče vůči úhlu směrového natočení kola na druhéstraně spojovací tyče. Toto technické řešení je možno využít ve všech vozidlech s nejméně dvěma nápravami, především pro zvýšení jízdní stability vozidla při vysokých rychlostech, při nízké rychlosti a parkování pro zlepšení manévrovacích schopností a při všech rychlostech k vzájemnému optimálnímu nastavení úhlu směrového natočení kol např. z důvodů snížení opotřebení pneumatik.
Czech name
Elektromechanický systém řízení vozidla s nezávislým směrovým natáčením kol
Czech description
Přídavný elektromotor otáčí přes drážkovaný náboj drážkovanou maticí, přičemž drážkovaná matice má na jedné straně levý a druhé straně pravý závit. Při otáčení drážkovanou maticí jedním směrem dochází k zvětšování úhlu směrového natočení kola na jedné straně spojovací tyče vůči úhlu směrového natočení kola na druhé straně spojovací tyče. Při otáčení drážkovanou maticí druhým směrem dochází k zmenšování úhlu směrového natočení kola na jedné straně spojovací tyče vůči úhlu směrového natočení kola na druhéstraně spojovací tyče. Toto technické řešení je možno využít ve všech vozidlech s nejméně dvěma nápravami, především pro zvýšení jízdní stability vozidla při vysokých rychlostech, při nízké rychlosti a parkování pro zlepšení manévrovacích schopností a při všech rychlostech k vzájemnému optimálnímu nastavení úhlu směrového natočení kol např. z důvodů snížení opotřebení pneumatik.
Classification
Type
F<sub>uzit</sub> - Utility model
CEP classification
JR - Other machinery industry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Patent/design ID
22389
Publisher
CZ001 -
Publisher name
Industrial Property Office
Place of publication
Prague
Publication country
CZ - CZECH REPUBLIC
Date of acceptance
—
Owner name
Technická univerzita v Liberci
Method of use
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence