Brazed joints of fuel system and possibility of their non-destructive checking
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F13%3A%230005698" target="_blank" >RIV/46747885:24210/13:#0005698 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Tvrdě pájené spoje palivového systému a možnosti jejich nedestruktivní kontroly
Original language description
Nerozebiratelné konstrukční spoje součástí tvrdým pájením nejsou v automobilovém průmyslu obvyklé. Dominuje svařování. Tvrdé pájení má opodstatnění tam, kde se spojují zcela odlišné materiály, nebo kde lze využít kapilárního efektu pájky. Proto se kontaktní destičky ze slinutých karbidů na bázi WC pájí na ocelové korpusy zdvihátek ventilů či vahadel. Pro nízkotlakou část rozvodů paliva vznětových motorů se využívá kapilárního efektu při spojování částí tenkostěnných armatur. Spolehlivost konstruktérem vypočteného spoje je zaručena při dodržení technologických podmínek pájeného spoje. Zanedbání předepsaných parametrů spojování může vést nejen k nefunkčnímu spoji, nýbrž také k porušení základního materiálu! V tomto příspěvku je uveden právě takový případzískaný v rámci technologických zkoušek tvrdého pájení ocelových trubek do příruby přípojky paliva. Je sledován vznik a rozvoj magistrální trhliny poškozené součásti vlivem dlouhodobého přehřátí. V příspěvku jsou porovnány nedestruktivní
Czech name
Tvrdě pájené spoje palivového systému a možnosti jejich nedestruktivní kontroly
Czech description
Nerozebiratelné konstrukční spoje součástí tvrdým pájením nejsou v automobilovém průmyslu obvyklé. Dominuje svařování. Tvrdé pájení má opodstatnění tam, kde se spojují zcela odlišné materiály, nebo kde lze využít kapilárního efektu pájky. Proto se kontaktní destičky ze slinutých karbidů na bázi WC pájí na ocelové korpusy zdvihátek ventilů či vahadel. Pro nízkotlakou část rozvodů paliva vznětových motorů se využívá kapilárního efektu při spojování částí tenkostěnných armatur. Spolehlivost konstruktérem vypočteného spoje je zaručena při dodržení technologických podmínek pájeného spoje. Zanedbání předepsaných parametrů spojování může vést nejen k nefunkčnímu spoji, nýbrž také k porušení základního materiálu! V tomto příspěvku je uveden právě takový případzískaný v rámci technologických zkoušek tvrdého pájení ocelových trubek do příruby přípojky paliva. Je sledován vznik a rozvoj magistrální trhliny poškozené součásti vlivem dlouhodobého přehřátí. V příspěvku jsou porovnány nedestruktivní
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JS - Reliability and quality management, industrial testing
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EE2.3.30.0024" target="_blank" >EE2.3.30.0024: Development of research teams of R & D projects at the Technical University of Liberec</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník prací: TechMat '13 ?Perspektivní technologie a materiály pro technické aplikace?
ISBN
978-80-7395-736-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
3
Pages from-to
105-107
Publisher name
Univerzita Pardubice
Place of publication
Univerzita Pardubice
Event location
Pardubice
Event date
Jan 1, 2013
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—