Numerical and experimental analysis of dynamic stress of lifting platforms
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F13%3A%230005839" target="_blank" >RIV/46747885:24210/13:#0005839 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Numerické a experimentální analýzy dynamického namáhání zvedacích plošin
Original language description
Dynamické analýzy a experimentální studie vedly k posouzení namáhání konstrukčních uzlů nůžkové zvedací plošiny na přemístění automobilu z výrobní linky. Okamžitého zatížení zvedací plošiny automobilem na podstavci způsobuje přídavný ohybový moment, který je nutno zachytit v nůžkovém mechanismu. Nejprve byly provedeny experimentální měření na reálné zvedací plošině pro získání průběhů dráhy, rychlosti a zrychlení a následně byly sestaveny modelové analýzy zvedací plošiny využívající numerickou metodu Runge- Kutta 4. řádu. Z modelových analýz bylo zjištěno, že skokové počáteční zrychlení rozběhu plošiny a skokové zpomalení zvedací plošiny při zastavování vede k dynamickým rázům, které jsou vzhledem k dlouhodobému provozu nebezpečné, neboť trvale skokovězatěžují nejen čepy, ale také další části - ložiska a spojovací díly, přičemž také mohou vznikat rezonance
Czech name
Numerické a experimentální analýzy dynamického namáhání zvedacích plošin
Czech description
Dynamické analýzy a experimentální studie vedly k posouzení namáhání konstrukčních uzlů nůžkové zvedací plošiny na přemístění automobilu z výrobní linky. Okamžitého zatížení zvedací plošiny automobilem na podstavci způsobuje přídavný ohybový moment, který je nutno zachytit v nůžkovém mechanismu. Nejprve byly provedeny experimentální měření na reálné zvedací plošině pro získání průběhů dráhy, rychlosti a zrychlení a následně byly sestaveny modelové analýzy zvedací plošiny využívající numerickou metodu Runge- Kutta 4. řádu. Z modelových analýz bylo zjištěno, že skokové počáteční zrychlení rozběhu plošiny a skokové zpomalení zvedací plošiny při zastavování vede k dynamickým rázům, které jsou vzhledem k dlouhodobému provozu nebezpečné, neboť trvale skokovězatěžují nejen čepy, ale také další části - ložiska a spojovací díly, přičemž také mohou vznikat rezonance
Classification
Type
V<sub>utaj</sub> - Research report containing classified information
CEP classification
JQ - Machinery and tools
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2013
Confidentiality
U - Předmět řešení projektu je utajovanou skutečností podle zvláštních právních předpisů nebo je skutečností, jejíž zveřejnění by mohlo ohrozit činnost zpravodajské služby. Údaje o projektu jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné
Data specific for result type
Number of pages
67
Place of publication
Liberec
Publisher/client name
Škoda Auto a.s. Mladá Boleslav
Version
—