All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Brake arrangement, especially for rail vehicles

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F15%3A00002588" target="_blank" >RIV/46747885:24210/15:00002588 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/46747885:24220/15:#0003490

  • Result on the web

    <a href="http://isdv.upv.cz/portal/pls/portal/portlets.pts.det?xprim=2064624&lan=cs&s_majs=&s_puvo=&s_naze=&s_anot=" target="_blank" >http://isdv.upv.cz/portal/pls/portal/portlets.pts.det?xprim=2064624&lan=cs&s_majs=&s_puvo=&s_naze=&s_anot=</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Uspořádání brzdy, zejména pro kolejová vozidla

  • Original language description

    Uspořádání brzdy je určeno zejména pro kolejová vozidla, kde k brzdovému kotouči (9) jsou přivrácené brzdové desky (7, 8), přitlačované ke kotouči (9) pomocí čepu (6) a nejméně jedné pružiny (5) působící na čep (6), a kde pohyb tohoto čepu (6) je odvozenod lineárního posuvného pohybu pohybového šroubu (2) s maticí (3) s vazbou na otáčivý pohyb rotoru elektromotoru (1). Matice (3) pohybového šroubu (2) a současně čep (6) jsou ve styku s ramenem jednozvratné páky (4), přičemž oblast styku matice (3) pohybového šroubu (2) a páky (4) je ve větší vzdálenosti od osy otáčení páky (4) než oblast styku čepu (6) a páky (4). Pro snížení součinitele kontaktního tření mezi pákou (4) a maticí (3) pohybového šroubu (2) je páka (4), popřípadě matice (3), v oblasti jejich styku opatřena kontaktním prvkem (15) se zaoblenou, případně kulovou plochou. Pro snížení součinitele kontaktního tření mezi pákou (4) a čepem (6) je páka (4) v oblasti jejich styku opatřena valivým prvkem.

  • Czech name

    Uspořádání brzdy, zejména pro kolejová vozidla

  • Czech description

    Uspořádání brzdy je určeno zejména pro kolejová vozidla, kde k brzdovému kotouči (9) jsou přivrácené brzdové desky (7, 8), přitlačované ke kotouči (9) pomocí čepu (6) a nejméně jedné pružiny (5) působící na čep (6), a kde pohyb tohoto čepu (6) je odvozenod lineárního posuvného pohybu pohybového šroubu (2) s maticí (3) s vazbou na otáčivý pohyb rotoru elektromotoru (1). Matice (3) pohybového šroubu (2) a současně čep (6) jsou ve styku s ramenem jednozvratné páky (4), přičemž oblast styku matice (3) pohybového šroubu (2) a páky (4) je ve větší vzdálenosti od osy otáčení páky (4) než oblast styku čepu (6) a páky (4). Pro snížení součinitele kontaktního tření mezi pákou (4) a maticí (3) pohybového šroubu (2) je páka (4), popřípadě matice (3), v oblasti jejich styku opatřena kontaktním prvkem (15) se zaoblenou, případně kulovou plochou. Pro snížení součinitele kontaktního tření mezi pákou (4) a čepem (6) je páka (4) v oblasti jejich styku opatřena valivým prvkem.

Classification

  • Type

    P - Patent

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Patent/design ID

    305171

  • Publisher

    CZ001 -

  • Publisher name

    Industrial Property Office

  • Place of publication

    Prague

  • Publication country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Date of acceptance

    Apr 15, 2015

  • Owner name

    Technická univerzita v Liberci

  • Method of use

    B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence