Equipment for testing magnetic shaft couplings
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F19%3A00007097" target="_blank" >RIV/46747885:24210/19:00007097 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/46747885:24210/20:00008075
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zařízení pro testování magnetických hřídelových spojek
Original language description
Jedná se o zařízení pro ověření dynamického chování magnetických prvků. Zařízení využívá rotační servomotor jako zdroj řízeného rotačního pohybu, na jehož hřídel je připevněna magnetická hřídelová spojka. V definované vzdálenosti od mg. spojky je umístěna druhá polovina spojky, uložená na hřídeli připojené k inkrementálními čidlu. Zařízení slouží pro ověření tuhosti (zkrutu) mg. hřídelové spojky v důsledku dynamického zatěžování při cyklickém reverzním pohybu. Rozdíl signálů natočení na IRC a hnacího servomotoru popisuje vlastnosti magnetické hřídelové spojky. Tyto vlastnosti mohou být na zařízení prověřovány v přímé či kolmé poloze, dále je možné simulovat vliv prostředí vkládáním stěn z různých materiálů do prostorou mezi spojky. Předpokladem je, že IRC bude nahrazeno druhým servomotorem, který bude plnit funkci momentové brzdy s možností elektronické změny momentu, či dynamické zátěže.
Czech name
Zařízení pro testování magnetických hřídelových spojek
Czech description
Jedná se o zařízení pro ověření dynamického chování magnetických prvků. Zařízení využívá rotační servomotor jako zdroj řízeného rotačního pohybu, na jehož hřídel je připevněna magnetická hřídelová spojka. V definované vzdálenosti od mg. spojky je umístěna druhá polovina spojky, uložená na hřídeli připojené k inkrementálními čidlu. Zařízení slouží pro ověření tuhosti (zkrutu) mg. hřídelové spojky v důsledku dynamického zatěžování při cyklickém reverzním pohybu. Rozdíl signálů natočení na IRC a hnacího servomotoru popisuje vlastnosti magnetické hřídelové spojky. Tyto vlastnosti mohou být na zařízení prověřovány v přímé či kolmé poloze, dále je možné simulovat vliv prostředí vkládáním stěn z různých materiálů do prostorou mezi spojky. Předpokladem je, že IRC bude nahrazeno druhým servomotorem, který bude plnit funkci momentové brzdy s možností elektronické změny momentu, či dynamické zátěže.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20302 - Applied mechanics
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
ZMS_v1
Numerical identification
—
Technical parameters
Magnetické hřídelové spojky typu: PMK 20 – PMK 110, Max. moment na vstupu: 2,8 Nm, Max. otáčky motoru: 5000 ot/s., Vzdálenost mezi spojkami: 0÷200 mm. Licenční smlouva nebyla uzavřena. Kontaktní osoba Jan Valtera (jan.valtera@tul.cz). Technická univerzita v Liberci, Studentská 1402/2, 461 17 Liberec, IČO 46747885, Ing. Jan Valtera, Ph.D., tel.: 737 820 865.
Economical parameters
Experimentální ověření chování magnetických hřídelových spojek při dynamické zátěži..
Application category by cost
—
Owner IČO
46747885
Owner name
Technická univerzita v Liberci
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—